Pentru anul școlar 2018-2019 există șanse mari ca elevii dinciclurile primar și gimazial să înceapă cursurile fără întârzieri în livrarea manualelor

Deși a devenit o obișnuință ca elevii din școlile românești să înceapă anul școlar fără manuale, anul școlar 2018-2019 prezintă mai multe șanse de intrare în normalitate.

Astfel, în urma parcurgerii tuturor etapelor din calendarul primei sesiuni de evaluare a proiectelor de manuale școlare pentru anul școlar 2018-2019 (ciclurile primar și gimnazial), Centrul Național de Evaluare și Examinare a publicat la data de 11 mai, rezultatele finale.

După etapa de evaluare a calității științifice și soluționarea contestațiilor, din cele 143 de proiecte intrate în această fază, au fost admise 124 de proiecte care au întrunit cel puțin 85 de puncte (din 100 posibile), iar 19 au fost respinse.

Reprezentanții Ministerului Educației Naționale au menționat că în perioada 6 – 19 martie, au fost depuse 144 de proiecte de manuale școlare, vizând 83 de discipline din planurile-cadru pentru clasele I-VI, 45 din ciclul primar și 38 din ciclul gimnazial, însă ulterior un proiect a fost retras de autor, deoarece a fost depus în dublu exemplar.

După etapa de avizare științifică, din cele 124 proiecte admise, 104 au primit aviz favorabil, 8 au primit aviz favorabil, însă condiționat de însușirea de către autori a observațiilor formulate de cadrele didactice din învățământul superior cooptate în acest proces, în timp ce 12 au primit aviz nefavorabil.

În acest context, pentru disciplinele care nu au avut proiecte de manuale în prima sesiune, a fost lansat un al doilea apel al cărui termen-limită, prelungit, este data de 18 mai, pentru elaborare și depunere la Registratura MEN. Lista disciplinelor de studiu pentru care s-a organizat a doua sesiune va fi completată în funcție de rezultatele finale ale primei sesiuni.

 

Sursa foto: www.romaniatv.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *