200 de școli din România participă la Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Study – TALIS) 2018
Organizația internațională pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OECD), ce are ca scop promovarea politicilor de îmbunătățire a economiei și nivelului de trai la nivel mondial, a lansat la începutul anului 2018 un proiect privind Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare, în care a fost inclusă și România.
TALIS se concentrează asupra mediului educațional și asupra condițiilor de lucru ale cadrelor didactice iar administrarea se desfășoară pe toată durata lunii martie 2018, sub coordonarea Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE).
În vederea derulării proiectului, consorțiul internațional a selectat în mod aleatoriu 200 de unități de învățământ gimnazial iar din fiecare școală au fost alese, de asemenea, aleatoriu, 20 de cadre didactice.
Conform comunicatului emis de Ministerul Educației Naționale, la data de 07.03.2018, administrarea se va realiza pe baza chestionarelor de opinie, având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate, care vor fi completate online. Completarea fiecărui chestionar va dura aproximativ 45 de minute. Răspunsurile sunt complet confidențiale, iar datele profesorilor, directorilor sau școlilor nu vor putea fi identificate.
TALIS 2018 este cel mai amplu studiu comparativ internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli din 46 de țări de pe 5 continente. În același timp, reprezintă o ocazie pentru profesori și directori de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicii educaționale din fiecare țară inclusă. Analiza transnațională care va fi elaborată la final va oferi statelor implicate posibilitatea de a identifica situații comune și de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.
Comparativ cu studiul TALIS 2013, TALIS 2018 are alte două dimensiuni noi de cercetare. Prima vizează pregătirea inițială a profesorilor din țările participante și va ajuta la identificarea de soluții privind recrutarea oamenilor potriviți pentru meseria de profesor, pregătirea acestora pentru meseria de profesor și păstrarea/rămânerea lor în sistem. Cea de-a doua dimensiune implică observarea metodelor de predare la clasă printr-un studiu video, cu scopul de a obține date comparative la nivel internațional și de a face progrese în cadrul cercetării privind eficacitatea procesului de predare.
Rezultatele vor fi incluse în raportul internațional planificat să apară în luna iunie 2019.
Sursa foto: https://www.slideshare.net