Analiză Flight Refund: Martie a fost în România luna cu cele mai multe incidente aviatice în primul semestru
Martie a fost în România luna cu cele mai multe incidente aviatice în primul semestru, respectiv 262 de incidente aviatice, adică 2,37% din totalul zborurilor, arată o analiză Flight Refund, companie specializată în obţinerea despăgubirilor pentru pasageri.
Cifra reprezintă cea mai ridicată valoare din prima jumătate a anului, pe principalele aeroporturi din România.
În schimb, cea mai bună lună pentru călători a fost februarie, când s-au înregistrat doar 45 de întârzieri mai mari de 3 ore sau anulări ale zborurilor, adică 0,49% din total.
În prima parte a anului s-au înregistrat 64.330 de zboruri din şi dinspre principalele aeroporturi ale ţării şi 749 de zboruri cu incidente.
Anul trecut, în România s-au înregistrat 782 de incidente care au condus la circumstanţe neplăcute pentru pasageri, din totalul de 203.403 zboruri comerciale.
La nivel european, cei mai ghinionisti pasageri au avut parte de situaţii neplăcute aeroportul Charles de Gaulle din Paris, unde s-au înregistrat peste 8.800 de incidente. Următoarele aeroporturi în topul incidentelor în prima jumătate a anului 2018 au fost Frankfurt si Amsterdam, cu peste 6.000 si respectiv peste 5.200 de zboruri întârziate sau anulate.
“Ne aşteptăm să avem multe incidente şi în a doua parte a anului, din cauza unor greve înregistrate în mai multe state din UE. În plus, se înregistrează un trend global, de creştere rapidă a numărului de pasageri, cu 10-15% pe an, dar infrastructura nu poate tine pasul cu acest ritm, prin urmare, numărul de zboruri cu probleme vă creşte. De aceea, este important ca pasagerii să ştie ce drepturi au când zborul întârzie sau este anulat. În primul rând, companiile aeriene trebuie să asigure călătorilor cazare peste noapte, hrană, să ofere alternative pentru zborul anulat sau întârziat şi să răscumpere valoarea biletului. În al doilea rând, pasagerii au dreptul la compensaţii de până la 600 de euro în cazul în care incidentul este din vina companiei aeriene”, declară Anikó Bolyó general manager Flight Refund.
Potrivit legislatiei europene, grevele care perturbă activitatea companiilor aviatice nu reprezintă evenimente în urma cărora se pot cere despăgubiri. În egală măsură, nu se pot acorda compensatii în cazul vremii nefavorabile, tulburărilor politice sau atentatelor teroriste. În schimb, se pot obţine despăgubiri dacă zborul înregistrează întârzieri de cel puţin trei ore, cursa este anulată sau compania aeriană refuză îmbarcarea pasagerului.
Din păcate, cea mai mare parte a călătorilor din Europa Centrală şi de Est nu ştiu că sunt îndreptăţiţi, potrivit Regulamentului European 216/ 2004, să primească din partea companiei aeriene o compensaţie pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani. Mai mult, procentul celor care ştiu că pot apela la firme specializate pentru a-şi recupera banii într-un termen rezonabil este mai mic de 1%, ceea ce înseamnă că cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro. Flight Refund ajută călătorii să obţină compensaţiile la care sunt îndreptăţiţi printr-o procedură simplă, direct pe site-ul companiei.