Anti-vaccinarea, campanie de dezinformare cu iz rusesc

O amplă campanie de dezinformare cu privire la riscurile pe care le presupune vaccindarea copiilor, campanie care, potrivit specialiștilor, poate duce spre Rusia, riscă să creeze o criză majoră în România.

Astfe, până în acest moment, în România s-au înregistrat aproape 14.000 de cazuri de rujeolă, peste 50 de copii pierzând-și viața pentru că erau vaccinați. Cu toate că aceste date ar declanșa un imens semnal de alarmă în mintea oricărui om rațional, în România rata vaccinării continuă să scadă, totul pe fondul unor campanii de dezinformare foarte bine direcționate, în special pe rețelele de socializare. Utilizând toate tehnicile de manipulare posibile, apelând la așa zise cazuri documentate medical sau pur și simplu la spaima oamenilor de ceea ce nu înțeleg, dar mai ales punând accentul pe latura negativă a giganților din domeniul farmaceuticelor, care, trebuie să admitem, există, campaniile de dezinformare vizează, deopotrivă, publicul informat, dar și pe cel fără prea multă educație.

 

Ceea ce este cu adevărat îngrijorător este că aceste campanii de știri fals au un succes remarcabil, iar acoperirea vaccinală în România s-a redus de la an la an. Semnalul de alarmă a fost perceput și la nivelul ministrului Sănătății care, recent, atrăgea atenția asupra campaniilor de dezinformare. “Decizia părinților cu privire la vaccinarea copiilor trebuie să fie luată în urma informării, în mod responsabil. Să nu uităm că prin vaccinare au fost eradicate multe boli și datorită vaccinurilor astăzi nu mai avem poliomielită sau alte afecțiuni care ne mutilau sau chiar omorau copiii. Cred că nu s-au făcut campanii suficient de agresive pentru a putea convinge părinții să se informeze despre beneficiile vaccinării”,  se arăta, în aprilie, într-un comunicat al ministrului Sănătății, Sorina Pintea.

 

În aceste condiții, există opinii ale specialiștilor care susțin că astfel de campanii, atât de bine coordonate, nu sunt opera unor indivizi, în spate fiind, probabil, state, de exemplu, Rusia. Oricum, până când statul se va implica cu adevărat, există deja semne clare că acest pericol a fost sesizat de mediul privat. “Problema campaniilor de dezinformare, de fake news, este că, deși nu ne dăm seama, ne afectează pe toți. Tocmai subtilitatea cu care sunt conduse și domeniile foarte sensibile în care lovesc le fac atât de periculoase pentru societate. În România discutăm de campanii anti-vaccinare, în altă parte de mistificarea alegerilor sau ce subminarea unor interese economice. Ne dăm seama că am fost victimele unor campanii de manipulare când e prea târziu, când efectele deja s-au produs. Nu cred că ne mai putem permite să stăm pasivi, să nu ne implicăm”, a declarat Tony Pisarlogu, vicepreședintele pentru afaceri internaționale al H5 Strategies, o companie internațională de manangement și comunicare strategică. Tocmai în aceste idee, Pisarlogu a anunțat că firma pe care o conduce a se va implica în lansarea și susținerea unui centru regional de luptă împotriva știrilor false care se acopere zona Europei Centrale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *