Autorităţile de reglementare au știut cu mult timp înainte de tragediile aviatice că sistemul de control al Boeing 737 MAX nu funcţiona

Autorităţile americane şi europene de reglementare au ştiut cu cel puţin doi ani înainte de accidentul companiei Lion Air, că metoda obişnuită de control al unghiului din faţă al avionului Boeing 737 MAX ar putea să nu funcţioneze, transmite vineri site-ul agenţiei de ştiri Reuters.

Agenţia Europeană de Aviaţie şi Spaţiu (EASA) a certificat avionul ca fiind sigur în mare parte, afirmând că procedurile suplimentare şi instruirea piloţilor ar explica, în mod clar, situaţiile „neobişnuite” în care piloţii ar trebui să manipuleze manual o roată rar utilizată pentru a controla unghiul avionului.

Potrivit unui document al companiei aeriene American Airlines, aceste situaţii nu au fost enumerate în manualul de zbor.

Documentul de certificare EASA, disponibil online, a fost emis în februarie 2016, a spus purtătorul de cuvânt al agenţiei.
Acesta a mai precizat că la viteze mai mari de 425 km/oră, cu flapsurile retrase, piloţii ar putea fi nevoiţi să folosească roata din consola centrală a cabinei de pilotaj, în locul unui comutator electric situat pe manşă.

EASA şi Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) au stabilit, în cele din urmă, că această configuraţie era suficient de sigură pentru ca avionul să fie certificat.

În SUA a fost înregistrat primul proces împotriva Boeing legat de prăbuşirea unui avion 737 MAX în Etiopia

În Statele Unite a fost înregistrat joi primul proces împotriva Boeing legat de prăbuşirea unui avion 737 MAX în Etiopia, la un tribunal federal din Chicago, relatează Reuters.

Accidentul a avut loc pe 10 martie ţi a provocat moartea a 157 de oameni.

Procesul a fost intentat de familia lui Jackson Musoni, din Rwanda, şi acuză Boeing, care fabrică aeronavele 737 MAX, că a proiect greşit sistemul automat de control al zborului.

Boeing nu a răspuns imediat solicitării de a comenta procesul.

Avioanele 737 MAX au fost consemnate la sol, la nivel mondial, în urma prăbuşirii avionului 737 MAX al operatorului Ethiopian Airlines, care a avut loc la numai cinci luni după prăbuşirea unui avion de acelaţi timp al companiei Lion Air în Indonezia, în care au murit 189 de oameni.

Boeing a anunţat miercuri că a reprogramat softul avioanelor 737 MAX, pentru a preveni ca date eronate să declanşeze sistemul anti-blocare, care este evaluat intens în urma celor două prăbuşiri cu botul în joc ale avioanelor, într-un interval de numai cinci luni.

Producătorul american de avioane a explicat că sistemul anti-blocaj, despre care se crede că a forţat orientarea în jos a botului avionului în cel puţin unul dintre accidente, cel produs în octombrie anul trecut în Indonezia, va acţiona în acest fel numai o dată pe eveniment, după depistarea unei probleme, dând piloţilor un control mai mare.

Totodată, sistemul va fi dezactivat dacă doi senzori care măsoară date de zbor esenţiale vor oferi date foarte diferite, a anunţat Boeing, confirmând detalii publicate marţi de Reuters.

Prăbuşirea din Etiopia a mărit probabilitatea ca familiile victimelor, chiar dacă acestea nu erau cetăţeni americani, să poată să dea Boeing în judecată în Statele Unite, unde despăgubirile sunt mult mai mari decât în alte ţări, au spus unii experţi.

Plângerea a fost făcută miercuri de cei trei copii minori ai lui Musoni, care sunt cetăţeni olandezi rezidenţi în Belgia.

Potrivit plângerii, Boeing nu a avertizat publicul, companiile aeriene şi piloţii că senzorii pot determina avionul să se prăbuşească automat şi necontrolat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.