Bode cere ajutor de la UE pentru a salva companiile aeriene naționale: “Dacă așteptăm sa treacă încă 30 de zile de stare de urgenţă, va fi foarte târziu”

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat, miercuri, la Realitatea, ce efect devastator are pandemia asupra companiilor aeriene naționale.

Bode a explicat starea companiilor Tarom şi Blueair şi a arătat care sunt măsurile de ajutorare la care lucrează ministerul de resort pentru a mai diminua din impactul lipsei aproape totale de operativitate a acestora.

„Datele oficiale arată că la nivel european traficul a scăzut cu 90 la sută. Pentru Romania scăderea e cu 94 la sută. În Romania sunt 15 companii aeriene cu licențe de operare. Avem 16 aeroporturi, 4 la stat şi 12 la autoritățile locale.

Avem o scădere semnificativă. Avem suspendate toate zborurile spre zonele roșii. Sunt suspendate și zborurile interne de către Tarom și Blue Air. Cautam soluții , dar pentru companiile aeriene, dacă așteptăm sa treacă încă 30 de zile de stare de urgenta va fi foarte târziu, Noi am demarat discuțiile cu CE şi până vineri vom transmite CE , după discuțiile interne, o solicitare de ajutor pentru compensare efectelor pandemiei”, a declarat Lucian Bode.

Potrivit acestuia aproximativ 65 de milioane de euro pentru fiecare companie ar putea reprezenta ajutor oferit de Uniunea Europeană.

„Sume mult mai mari vor fi cerute pentru companiile interne. Suntem  în discuții cu furnizorii să renegociem şi să regândim toate aceste contracte de leasing de la companiile noastre, astfel ca după criză să putem să achităm obligațiile.

Încercăm amânarea acestor rate şi în paralel, dacă ne hotărâm să accesam cele 36 de milioane de euro, se pot da doar pentru acele rate. Dacă nu avem acest business plan şi dacă vedem că nu putem să dăm banii înapoi în şase luni riscăm ca aeronavele să fie sechestrate.

Încercăm să găsim soluţii, ne orientm după criză”, a explicat Bode.

El mai spune că două nave Boeing „le-am transformat în avioane cargo, le-am scos scaunele”. „Aducem materiale pentru Unifarm, pentru orice client. Vorbim de până la 15 tone de materiale”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Referitor la conducerea companiei Tarom, Bode a explicat că vârful instituţiei este sub lupă şi sunt analizate viitoare măsuri privind managementul.

” Nu exclud varianta somajului tehnic pentru unii dintre angajaţii Tarom. Avem o companie foarte mare, cu 1.600 de angajaţi. Când ai 600-800 de piloţi şi însoţitori, trebuie găsită o soluţie.

Nu zbori. Trebuie o soluţie. Eu cred că o restructurare din temelii a tuturor companiilor în această perioadă de criză se impune. Aşa cum arată lucrurile astăzi, nu cred că poate fi evitată o astfel de măsură”, a mai spus Bode.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *