Boeing va oferi un nou software pentru modelul 737 MAX până la finalul lunii

Boeing a comunicat liniilor aeriene că estimează emiterea unui nou software pentru avioanele de tip 737 MAX până la finalul lunii. Documente analizate de BBC arată că modificarea va limita operarea sistemului care are scopul de a împiedica încetinirea avionului.
Toate avioanele de acest tip au fost reţinute la sol în urma a două accidente în decursul a şase luni. Sistemul care va fi modificat a fost implicat în pierderea avionului Lion Air pe coasta Indoneziei, în luna octombrie 2018, şi va fi analizat detaliat în timpul investigaţiei asupra accidentului din Etiopia, care a avut loc în luna martie.
De asemenea, sunt luate măsuri pentru a schimba modul în care sistemul răspunde la avarierea senzorilor şi pentru a îmbunătăţi sistemele de avertisment în cabină. Încă nu este clar cât timp vor rămâne a sol avioanele 737.
Mulți piloți ai avioanelor Boeing 737 Max nu erau informați corespunzător cu privire la specificul acestor aeronave și învăţau să le manevreze pe iPaduri, potrivit The New York Times.
Sindicatele piloţilor Southwest Airlines și American Airlines au cerut în mod repetat companiei Boeing să dezvolte un simulator pentru modelul Max. Totuşi, solicitările lor au rămas fără răspuns, deoarece atât compania, cât și Administrația Federală a Aviației au ajuns la concluzia că piloții nu aveau nevoie de o instruire suplimentară și i-au informat pur și simplu despre potențialele probleme și despre funcționarea noului software.
„Compania [Boeing] asambla aeronavele și lucra la proiectarea lor. Datele necesare pentru a asambla un simulator de zbor nu erau disponibile decât după ce avionul era pregătit de zbor”, a declarat Greg Bowen, președintele Southwest Airlines Pilots Association.
În plus, adaugă ziarul, grupul de piloți care au testat noul Boeing 737 Max au realizat un manual de utilizare, de 13 pagini, cu privire la diferențele dintre acest model și predecesorul acestuia, inclusiv cu privire la tabloul de bord și turbine. Totuși, manualul nu menționează particularitățile noului software MCAS, care direcţionează în mod automat în jos prora avionului în anumite condiții.
Cu câteva săptămâni înainte de prăbușirea unui avion Lion Air, compania Boeing s-a angajat să reconfigureze software-ul, fără a organiza însă cursuri suplimentare de pregătire pentru piloți. După dezastru, experții au descoperit că MCAS se putea activa fără motiv aparent, mai ales dacă detectoarele furnizează date eronate, mai scrie ziarul New York Times.
Pe 10 martie, un Boeing 737 MAX 8 de la Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbușit în sud-estul Addis Abeba, fără a exista supravieţuitori. De asemenea, în octombrie anul trecut, un Boeing 737 MAX 8 de la compania aeriană indoneziană Lion Air s-a prăbușit în Marea Java, ucigând 189 de persoane.