BT vrea locul 1 în topul bancar
Recent, reprezentanţii Băncii Transilvania, numărul doi în piaţa bancară, au anunţat că au primit aprobarea BNR şi a Consiliului Concurenţei pentru preluarea Bancpost de la grupul grecesc Eurobank. Pe cale de consecinţă, poate fi demarat procesul de integrare care îi oferă şanse mari să ajungă pe primul loc în topul bancar. Se estimează că această tranzacţie va genera o creştere a activelor şi veniturilor Băncii Transilvania de peste 15% şi un profit de 50 milioane de euro.
Cota de piaţă a Băncii Transilvania reprezintă 13%, activele sale totale fiind de 54,9 miliarde lei (11,9 miliarde euro), ceea ce o plasează pe locul doi în topul băncilor româneşti. Banca Transilvania are peste 7.000 de angajaţi, 2,2 milioane de clienţi, fiind lider de piaţă în domeniul cardurilor şi aproximativ 500 de sedii.
Bancpost este pe locul 9 în topul băncilor din România, cu aproape 3% din piaţă şi active de 11,6 miliarde lei (2,5 miliarde euro). Echipa sa cuprinde peste 2.000 de angajaţi, iar reţeaua aproximativ 150 de sedii. Peste un milion de clienţi lucrează cu Bancpost.
Demersurile pentru achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni (99,15%) deţinut de către Eurobank Group în capital social al Bancpost, precum şi a participaţiilor în capitalul social al societăţilor din grupul Eurobank din România, respectiv ERB Retail Services IFN şi ERB Leasing IFN, au fost demarate încă de anul trecut. La sfârşitul lunii noiembrie 2017 a fost semnat contractul de achiziţie a Bancpost.
În perioada următoare vor fi iniţiate procedurile specifice finalizării tranzacţiei cu Eurobank. Banca Transilvania estimează că finalizarea tranzacţiei pentru achiziţia Bancpost va avea loc în prima jumătate a lunii aprilie 2018. După finalizarea tranzacţiei, Banca Transilvania va deveni acţionar cu drepturi depline şi tot atunci va începe integrarea Bancpost în structura Băncii Transilvania.
Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania, spune că după integrare banca din Cluj va avea o cotă de piaţă de peste 16%, va fi mai competitivă, mai eficientă şi mai digitală. Pentru că stă foarte bine la anumite capitole în special în zona de retail, există posibilitatea ca numele Bancpost să rămână pe unele produse.
Sursa foto: www.cluj.com