Capacane pentru cumpărători pentru a cumpăra impulsiv de pe magazinele online
Cât de departe sunt dispuși vânzători online să meargă pentru a te determina să cumperi? Potrivit unui nou studiu, destul de departe.
Lumea comerțului electronic a pus la punct metode bine documentate pentru a încuraja oamenii să cumpere impulsiv. Un studiu realizat de oamenii de știință de la Universitatea din Michigan, Statele Unite, și citat de slate.fr, s-a axat pe analiza celor mai importante 200 de site-uri și platformelor de vânzări online din America. Echipa de cercetare a intervievat, de asemenea, o serie de consumatori pentru a înțelege mecanismele care promovează cumpărarea impulsivă.
Cercetătorii au constatat că toate aceste site-uri conțin o medie de 19 funcții sau pârghii care favorizează achizițiile impulsive, de la banalele reduceri de preț , evaluarea produsului sau afișare interactivă care permite, de exemplu, rotirea imaginilor produselor.
În partea de sus a clasamentului, se află, deloc surprinzător, gigantul Amazon, care deține mai mult de treizeci de instrumente care îl determină pe cumpărător să achiziționeze produse fără a judeca prea mult.
Dintre cele 200 de magazine online care au fost examinate, 192 au apelat la ceea ce oamenii de știință au numit „influența socială”, adică instrumente care permit recomandări ale produselor achiziționate de alții. Mai mult, 69% dintre site-urile analizate exercită presiuni asupra cumpărătorilor folosind numărătoare inversă, avertismente privind cantitățile disponibile în stoc (67%) sau oferte exclusive, care se bazează pe lipsa anumitor produse.
„Dacă un site web spune că mai are doar un produs în stoc , sau o pereche de pantofi este căutată și alți doisprezece posibili cumpărători se uită în acel moment pe site la el, consumatorii nu au cum să știe dacă este adevărat sau nu.
Oamenii nu doresc să rateze oferta și sunt împinși să cumpere produse pe care nu sunt siguri că le doresc, de teamă că articolul nu va mai fi disponibil din nou “, spune coautorul studiului, Sarita Schoenebeck, profesor asociat la Universitatea din Michigan.
Echipa de cercetare a constatat că articolele cele mai frecvente achiziționate impulsiv de către respondenți au fost cele de îmbrăcăminte, articole de uz casnic, articole pentru copii, cosmetice, electronice și încălțăminte.