Ce să mănânce femeile  ca să trăiască mai mult

Cheerful blonde woman holding a bowl of vegetable salad and she is eating it.

 

 

 

După cum se ştie, bărbaţii şi femeile au necesităţi nutriţionale diferite, mai ales după o anumită vârstă. Iată ce alimente au proprietatea de a  prelungi viaţa femeilor.

 

 

Orice  nutriţionist ştie că fără dovezi ştiinţifice, este foarte riscant să oferi recomăndări. Un studiu realizat de prestigioasa Universitate Harvard, pe mai mult de 120.000 de femei, a ajuns la câteva concluzii surprinzătoare, după 35 de ani de cercetări.

 

Fără colesterol şi tutun

 

“Rezultatele acestui studiu,  cel mai lung şi mai amplu realizat vreodată pe femeile mai în vârstă, sunt cele mai relevante în prezent.De când a început, în anul 1974, mii de participante au murit. Din păcate, prea puţine din cauze naturale.După 35 de ani de muncă ştiinţifică riguroasă, cei de la Harvard au putut să publice <factorii de risc ai mortalităţii>, comparând riscurile între ele. Factorul de risc cu cea mai mare pondere este colesterolul mărit. Pe locul doi în clasamentul trist al cauzelor de deces se află (din nou, nicio surpriză) diverse tipuri de cancer provocat de prostul obicei de a fuma.Cercetătorii au comparat cele două riscuri de top, iar concluzia lor este cel puţin incomodă: consumul zilnic al unei cantităţi de colesterol echivalentă cu cea conţinută de un singur ou scurtează viaţa unei femei la fel ca obiceiul de a fuma cinci ţigări pe zi timp de 15 ani”, explică dr. Cristian Panaite, de la Clinica de Nutriție KiloStop.

 

Fibrele şi nucile, ideale

“O cale simplă şi eficientă de a  preelungi viaţa  femeilor o constituie  consumul de fibre. Cine mănâncă, zilnicv, o cană de fulgi de ovăz, îşi prelungeşte viaţa  la  fel de mult ca şi persoanele care fac jogging patru ore pe săptămână. Evident,  ideal ar fi  ca toate femeile să adopte ambele obiceiuri  benefice: fibrele şi joggingul. De asemenea, nu trebuie subestimat efectul  terapeutic al nucilor, consumul lor fiind cel mai strâns legat de longevitate. Doar doi pumni de nuci pe săptămână echivalează cu încă patru ore de jogging săptămânal”, susţine dr. Panaite.

 

“Scăpat de sub control, colesterolul, existent doar în produsele de origine animală, este principala cauză a morţii în rândul femeilor. Prin urmare, mănâncă mai puţine ouă şi carne grasă” – dr. Cristian Panaite

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.