Ciucă, despre bursele elevilor: „Trebuie acordate pe baze coerente şi motivante”

Guvernul susţine continuarea politicii de creştere semnificativă a cuantumului burselor elevilor, a numărului beneficiarilor, pentru stimularea învăţării, încurajarea performanţei şi excelenţei, susţinerea competiţiei şi sprijinul acordat elevilor aflaţi în dificultate, a afirmat, vineri, premierul Nicolae Ciuca, precizând că se analizează includerea în lege a criteriilor de acordare a burselor „pe baze coerente şi motivante”.

Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă şi ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, s-au întâlnit vineri cu o delegaţie a Consiliului Naţional al Elevilor pentru a discuta despre acordarea burselor şi aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a pandemiei de COVID-19 în şcoli.

Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Consiliului Naţional al Elevilor au evidenţiat importanţa burselor de merit pentru motivarea elevilor, în spiritul recunoaşterii rezultatelor activităţii de studiu, menţionează un comunicat al Executivului.

„Guvernul susţine continuarea politicii de creştere semnificativă a cuantumului burselor elevilor, a numărului beneficiarilor, precum şi a nivelului de adecvare a acestora la obiectivele asumate pentru fiecare tip de bursă: stimularea învăţării, încurajarea performanţei şi excelenţei, susţinerea competiţiei şi, pe de altă parte, sprijinul acordat elevilor aflaţi în dificultate, din perspectiva socială sau medicală. Fondul de burse, care a crescut de patru ori faţă de anul 2020, va fi utilizat integral pentru plata burselor elevilor, fie că sunt burse acordate olimpicilor, burse de merit, de studiu, sociale, profesionale sau bani de liceu”, precizează sursa citată.

Premierul a transmis că se analizează modificarea legii pentru includerea criteriilor de acordare a burselor „pe baze coerente şi motivante”.

„Vrem să încurajăm performanţa şi garantarea şanselor reale la educaţie tuturor copiilor, fără discriminare. De accesul la educaţie depinde succesul în viaţă al viitorului adult. Susţinem elevii performanţi să continue şi să aprofundeze studiile. În acelaşi timp, prin acordarea de burse sociale, într-un cuantum minim garantat dublu faţă de anul precedent, susţinem copiii din medii defavorizate, care au nevoie de sprijin pentru a nu abandona şcoala şi pentru a se integra pe piaţa muncii şi în societate. Pentru a asigura transparenţă şi predictibilitate, analizăm modificarea legii, în sensul includerii în lege a criteriilor de acordare a burselor pe baze coerente şi motivante”, a afirmat prim-ministrul Ciucă.

Totodată, Guvernul a aprobat recent un pachet de măsuri pentru încurajarea performanţei în educaţie şi susţinerea elevilor ce provin din medii defavorizate şi combaterii abandonului şcolar. Cu acest prilej, au fost menţionate continuarea programului pentru acordarea, la nivel naţional, a produselor lactate şi de patiserie, precum şi extinderea proiectului prin care elevi din 150 de unităţi de învăţământ beneficiază de o masa caldă sau pachete alimentare, mai transmite Executivul.

De asemenea, Programul Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar (PNRAS) va oferi 2.500 de granturi şcolilor cu elevi aflaţi în risc mediu şi ridicat de abandon şcolar, în valoare de până la 200.000 euro/şcoală. Aceste şcoli vor avea ocazia să organizeze activităţi educaţionale şi extracurriculare integrate şi specifice nevoilor pe care le au, incluzând o nouă categorie de instrumente de sprijin economic (masă caldă, subvenţii etc.), care să vină în sprijinul copiilor care învaţă în aceste şcoli vulnerabile din perspectiva abandonului şcolar, mai menţionează Executivul.

În privinţa desfăşurării procesului de învăţământ în condiţiile de siguranţă sanitară şi respectarea, în unităţile de învăţământ, a măsurilor de protecţie şi prevenire a răspândirii coronavirusului cuprinse în Hotărârea nr. 3 a CNSU, din 13.01.2022, reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor au propus „elaborarea de mecanisme complexe şi flexibile privind modul de organizare a cursurilor în unităţile de învăţământ, adaptate la specificul fiecărei localităţi”, precizează sursa citată.

Conform Guvernului, în acest context s-a discutat despre deblocarea furnizării testelor de salivă în şcoli, fapt ce ar permite testarea extinsă a elevilor, modalitate de combatere a răspândirii virusului.

Premierul a menţionat că pentru aplicarea eficientă a măsurilor de protecţie este nevoie de implicarea tuturor părţilor implicate în procesul de învăţământ şi a cerut reprezentanţilor Consiliului Naţional al Elevilor să fie parte activă a acestui efort comun.

Discuţiile între reprezentanţii Guvernului şi cei ai Consiliului Naţional al Elevilor vor continua, în întâlniri organizate periodic, mai precizează sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *