Comisia Europeană: Facebook, Google şi Twitter nu au reușit să combată fenomenul știrilor false

Uniunea europeană a criticat giganții tehnologici, spunând că aceștia nu iau suficiente măsuri pentru combaterea eficientă a fenomenului ştirilor false, care afectează campaniile pentru alegerile europarlamentare, relatează Reuters.

Companiile Google, Facebook şi Twitter şi-au asumat în luna octombrie datoria de a combate pe cont propriu răspândirea ştirilor false, pentru a evita impunerea de reglementări. Alegerile europarlamentare vor avea loc în perioada 23-26 mai, în toate cele 28 de ţări din Uniunea Europeană. „Trebuie luate mai multe măsuri pentru îmbunătăţirea integrităţii serviciilor, inclusiv cele publicitare”, se menţionează într-un comunicat emis de Comisia Europeană.

Ingerinţele externe în cadrul campaniilor electorale din Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Polonia, Portugalia şi Ucraina, în următoarele luni, reprezintă un motiv de îngrijorare pentru Comisia Europeană şi pentru Guvernele ţărilor europene.

„Datele oferite nu întrunesc nivelul de detaliere necesar pentru o evaluare independentă şi corectă a modului în care platformele au contribuit la reducerea diseminării informaţiilor false în Uniunea Europeană”, se menţionează în comunicat.

Alegerile europalamentare sunt programate să aibă loc la sfârșitul lunii mai în toate țările UE. Facebook și Twitter au relatat în repetate rânduri suspendarea unui număr mare de conturi de pe rețelele de socializare pe motiv că acestea ar fi sprijinite de Rusia în scopul influențării alegerilor din Parlamentul European.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *