Consiliul Fiscal  susține că  nu și-a  dat acordul  pentru  rectificarea bugetară și mărirea pensiilor și a alocațiilor

Potrivit  opiniei  preliminare a  Consiliului Fiscal (CF), scenariul macroeconomic al Guvernului revizuit şi publicat în data de 13 august este mai realist faţă de cel anterior, dar s-ar putea dovedi a fi mai optimist în raport cu ultimele evoluţii ale indicatorilor macroeconomici.

„CF apreciază că scenariul macroeconomic al Guvernului revizuit (publicat în data de 13 august a.c.) este mai realist faţă de cel anterior. Cu toate acestea, scenariul revizuit s-ar putea dovedi a fi mai optimist în raport cu ultimele evoluţii ale indicatorilor macroeconomici (cu titlu de exemplu, deflatorul PIB care, prin avansul său în 2020, relativ ridicat, aproape compensează reducerea volumului activităţii economice, contribuind, astfel, la menţinerea PIB nominal la un nivel similar anului anterior; sau, contracţia economică pentru 2020 ar putea fi mai amplă decât noua valoare prognozată de CNSP). Consiliul Fiscal menţionează că analiza datelor privind rectificarea se bazează pe cunoaşterea unor elemente care sunt furnizate de către MFP – constând, în principal, în măsurile discreţionare nou adoptate şi cuantificarea acestora, operaţiunile swap realizate, volumul şi destinaţia fondurilor europene. Lista măsurilor şi cuantificarea impactului lor apare, în contextul actual, ca fiind deosebit de importantă deoarece numărul şi volumul acestora pare relevant pentru nivelul şi dinamica trecută şi viitoare a multor agregate bugetare”, se precizează  în documentul emis de  CF,  potrivit agerpres.ro.

Consiliul Fiscal enumera, neexhaustiv, măsurile identificate pentru anul 2020 şi pentru anul viitor. Astfel, pentru 2020 sunt menţionate măsuri pentru gestionarea crizei pandemice; eliminarea supra-accizei la combustibili; eliminarea pragului minim pentru baza de impozitare în cazul locurilor de muncă part-time; eliminarea taxării cifrei de afaceri din energie; eliminarea taxei pe active bancare; majorarea accizei la ţigarete în ianuarie şi aprilie; majorarea salariului minim (reflectat în dinamica salariilor din sectorul privat, cu impact asupra încasărilor din contribuţii sociale).

Pentru anul 2021 sunt menţionate introducerea venitului minim de incluziune şi majorarea accizei la ţigarete.

„Mai este de menţionat că, pe lângă inexistenţa unei evaluări a acestor măsuri din partea MFP, impactul acestora este diferit – unele influenţând deficitul bugetar, iar altele doar tranzitând bugetul general consolidat. O evaluare riguroasă a acestor măsuri este esenţială pentru analiza temeinică a evoluţiilor fiscale în prima jumătate a anului şi este un element critic al oricărei proiecţii fiscale pentru anul 2020 şi cei următori. În contextul în care dimensiunea tuturor acestor măsuri între care şi a celor care influenţează deficitul poate varia mult, până la mai multe puncte procentuale de PIB, Consiliul Fiscal apreciază că indisponibilitatea acestora, împreună cu timpul foarte limitat, împiedică o evaluare riguroasă atât a evoluţiilor curente cât şi a noilor ţinte pentru 2020 propuse în a doua rectificare bugetară. Consiliul Fiscal va emite o opinie în perioada următoare, condiţionată, însă, de furnizarea acestor informaţii strict necesare”, potrivit sursei citate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *