De ziua Unirii, moldovenii au ieșit în stradă să ceară autostrăzi: „Legați Moldova de Europa!”

Zeci de persoane au răspuns la apelul asociației Împreună pentru A8 și s-au adunat la Iași în Piața Unirii, la 162 de ani de la înfăptuirea Micii Uniri, să ceară finanțarea și realizarea autostrăzii A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni. „Legați Moldova de Europa!”, „Moldova își cere dreptul la dezvoltare!”, „Cerem autostrada Marii Uniri”, „Autostrada A8, abandonată de Guvernul PNL”, „Ați promis A8. Țineți-vă de cuvânt” – sunt câteva din mesajele afișate de manifestanți.

„Hai să dăm mână cu mână pentru Autostrada UNIRII – A8!”, sună apelul Asociației Împreună pentru A8 care susține că „din păcate acest proiect este în continuare în plan secundar pentru cei din CNAIR”.

„Orice întârziere va afecta ireversibil finalizarea acestui proiect până în 2030”, susține Asociația.

Recent, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a declarat într-un interviu acordat HotNews.ro că autostrada A8 peste Carpații Orientali este „cel mai greu proiect de infrastructură al României”, dar că vrea ca în anul 2021 să fie pornită investiția și să fie scoase la licitațiile de execuție capetele cu documentația finalizată dinspre Tg. Mureș și Tg. Neamț.

„Da, e în derulare de vreo doi ani [studiul de fezabilitate]. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași – Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a explicat Drulă.

„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Tg. Neamț – Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.

„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi]…. Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (…). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.

Sursa foto: hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *