Deși prețurile au luat-o razna pe Litoral, comercianții nu se sinchisesc nici să respecte regulile! Ce a găsit ANPC la malul Mării

Comandamentul Litoral 2021, înfiinţat de ANPC, are o săptămână de când şi-a început activitatea la malul mării. Comisarii au efectuat 192 de acţiuni de control.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunţă că în perioada 1-8 iulie 2021 au efectuat 192 actiuni de control pe litoral.

„Au fost aplicate 204 avertismente, urmând ca micile probleme găsite să fie remediate în cel mai scurt timp, iar echipele ANPC să revină pentru a se convinge de acest lucru. Se vede, aşadar, că responsabilitate este cuvântul de ordine pentru majoritatea operatorilor care activează la mare, în acest an”, a declarat Claudiu Dolot, Preşedintele ANPC. În 31 de cazuri au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de 142.400 lei.

Acestora li s-au adăugat 14 măsuri complementare de oprire temporară a prestării serviciului pentru tot atâtea unităţi de alimentaţie publică de pe întreg litoralul. De asemenea, au fost oprite definitiv de la comercializare şi retrase din circuitul consumului uman, produse alimentare în valoare totală de peste 22.000 lei şi oprite temporar de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate, produse în valoare totală de aproximativ 320.000 lei.

Cele mai importante abateri constatate de comisarii ANPC au fost: – Comercializarea sau utilizarea ca materie primă a unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale/data limită de consum depăşite – Utilizarea de aparate de măsură neverificate şi neomologate – Nerespectarea condiţiilor de depozitare precizate de producător pe eticheta produselor alimentare – Schimbarea stării termice a unor produse alimentare (materii prime şi preparate), fără autorizarea specifică acestor operaţiuni (din refrigerat în congelat sau recongelări) – Unitilizarea unor spaţii de producţie neigienizate (cu mucegai, infiltraţii în pereţi etc.) – Utilizarea unor ustensile de bucătărie vechi, improprii, neprofesionale, care nu pot fi igienizate corespunzător şi unor coşuri de deşeuri menajere fără capac.

Devenit tradiţional, în perioada vacanţelor de vară, Comandamentul Litoral 2021, structură specială pentru protecţia consumatorilor, are ca scop prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor şi asigurării dreptului acestora de a fi informaţi. Consumatorii aflaţi pe litoral, care constată nereguli în toată această perioadă, au la dispoziţie numărul de telefon al CJPC Constanţa, pentru a sesiza situaţiile rapid: 0241.550.550.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *