După tragedia de la Caracal, STS a semnat contract de echipamente și softuri pentru îmbunătățirea sistemului 112

La scurt timp după tragedia de la Caracal, unde o minoră a sunat la 112 și NU a primit ajutor, ba chiar a fost sfătuită să închidă telefonul, ca să nu țină linia ocupată, STS anunță că a fost semnat contractul de furnizare de echipamente și aplicații informatice pentru modernizarea sistemului 112. Valoarea contractului este de aproape 200 milioane de lei și va fi implementat în 24 de luni.

„În aplicarea măsurii 7 din Raportul preliminar privind Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 înființat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019, Serviciul de Telecomunicații Speciale anunță semnarea în data de 09.08.2019 a Contractului de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență”, cu Asocierea Orange Romania S.A. – Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație deschisă”, informează STS, potrivit mediafax.ro.

Ptrivit comunicatului emis de STS, principalele beneficii ale acestei investiții vor fi:

– reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor;

– intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;

– o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență;

– posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;

– extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;

– asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *