Facebook, într-un nou scandal. Gigantul media a recurs la contractanţi externi pentru a transcrie mesajele audio ale utilizatorilor

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc's mobile advertising revenue growth gained momentum in the first three months of the year as the social network sold more ads to users on smartphones and tablets, partially offsetting higher spending which weighed on profits. REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS) - RTXZ81J

Gigantul media Facebook ar fi plătit sute de contractanţi externi pentru a transcrie mesajele audio ale utilizatorilor serviciilor sale, scrie Bloomberg, care citează surse ce deţin informaţii în acest sens.

Angajaţii firmelor respective nu primeau informaţii despre locul în care a fost făcută înregistrarea audio sau cum a fost obţinută, misiunea lor fiind doar de a transforma mesajul vocal în text, potrivit surselor citate, care au cerut să li se păstreze anonimatul pentru a nu-şi pierde locurile de muncă.

Sursele au menţionat, de asemenea, că angajaţii trebuiau să asculte mesajele utilizatorilor Facebook, uneori cu conţinut vulgar, însă nu ştiu să spună de ce Facebook avea nevoie de transcripturi.

Potrivit Bloomberg, Facebook a confirmat astfel de practici, însă a susţinut că nu mai face asta, în urma unor controale la alte companii.

“La fel ca Apple şi Google, am întrerupt transformarea mesajelor audio în text acum mai bine de o săptămână”, a anunţat compania marţi.

Facebook susţine că utilizatorii afectaţi au fost cei care au ales opţiunea ce permite transformarea mesajului audio în text din aplicaţia Facebook Messenger. Contractorii au verificat astfel dacă inteligenţa artificială a Facebook a interpretat corect mesajele, care au fost anonimizate, scrie Bloomberg, citată de news.ro.

Gigantul media, care a primit o amendă de 5 miliarde de dolari din partea Comisiei Federale a Comerţului din SUA, din cauza practicilor sale legate de confidenţialitate, a negat în trecut că ar colecta mesajele audio de la utilizatori pentru a informa advertiserii sau pentru a determina ce trebuie să primească oamenii în fluxul de ştiri.

CEO-ul Mark Zuckerberg a negat ideea chiar în timpul mărturiei în faţa Congresului SUA.

“Vorbim despre o teorie a conspiraţiei, potrivit căreia noi ascultăm ce se întâmplă prin intermediul microfoanelor de pe telefoane şi că folosim informaţiile pentru reclame. Nu facem asta”, i-a spus Zuckerberg senatorului american Gary Peters, în aprilie 2018.

Bloomberg notează însă că Facebook nu a dezvăluit utilizatorilor săi că mesajele lor sunt ascultate de firme terţe, astfel că angajaţii acestora au simţit că ceea ce fac este lipsit de etică, potrivit surselor citate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *