Facebook lansează o aplicaţie prin care utilizatorii sunt plătiţi dacă acceptă să le fie colectate datele

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc's mobile advertising revenue growth gained momentum in the first three months of the year as the social network sold more ads to users on smartphones and tablets, partially offsetting higher spending which weighed on profits. REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS) - RTXZ81J

Facebook a lansat o nouă aplicaţie prin care utilizatorii săi pot fi plătiţi dacă acceptă să le fie colectate datele despre modul în care utilizează dispozitivele şi aplicaţiile descărcate pe acestea, relatează miercuri Press Association.

Numită Study, noua aplicaţie de la Facebook, colectează date despre perioada dedicată utilizării aplicaţiilor instalate pe un dispozitiv, dar şi despre activităţile de interes, ţara de provenienţă, dispozitivul deţinut de utilizator şi tipul reţelei folosite.

Facebook a anunţat că participanţii vor fi recrutaţi prin intermediul reclamelor la aplicaţie, ce pot fi accesate de utilizatori care se pot înregistra şi, dacă se califică, vor fi invitaţi ulterior să descarce aplicaţia din magazinul Google Play Store.

În prima etapă, aplicaţia va fi disponibilă doar utilizatorilor din Statele Unite şi India, notează Press Association, citată de agerpres.ro.

”Cercetarea de piaţă ajută companiile să conceapă produse mai bune pentru oameni. Credem că această activitate este importantă pentru a ne ajuta să ne îmbunătăţim produsele utilizatorii Facebook”, a declarat Sagee Ben-Zedeff, manager de produs la Facebook, în cadrul unui mesaj publicat pe blog.

”Study” de la Facebook ”nu colectează identitatea utilizatorilor, parolele sau conţinutul oricăruia dintre participanţi, cum ar fi fotografii, înregistrări video sau mesaje. De asemenea, nu vindem unor terţi informaţii din aplicaţie şi nici nu le utilizăm pentru reclame personalizate”, a precizat Sagee Ben-Zedeff.

Facebook a declarat despre noua sa aplicaţie ”Study” că ”oricine utilizează aplicaţie va fi compensat pentru contribuţia la cercetare. Doar persoanele cu vârsta minimă de 18 ani vor fi eligibile pentru a participal la lansare, iar toţi participanţii vor avea posibilitatea de a renunţa în orice moment”.

Facebook s-a aflat în centrul mai multor scandaluri legate de utilizarea de către terţi a datelor personale ale utilizatorilor sau de folosirea în mod necorespunzător a acestora, cel mai notabil în acest sens fiind incidentul Cambridge Analytica din 2018, când datele a până la 87 de milioane de utilizatori au fost expuse.

Noua aplicaţie vine la scurt timp după ce Apple a criticat Facebook, la începutul acestui an, pentru lansarea unei aplicaţii intitulată ”Facebook Research” pe magazinul său App Store prin care utilizatorii chiar şi cu vârsta de 13 ani erau plătiţi pentru datele colectate astfel. Cu privire la acest incident, Facebook a declarat că a fost specificată în mod clar natura aplicaţiei, însă Apple a susţinut că aceasta a încălcat politicile sale şi a interzis pentru scurt timp certificatele Facebook, ceea ce a condus la blocarea accesului reţelei de socializare la soft-ul utilizat pentru crearea şi testarea aplicaţiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *