GOOGLE VREA ȘI ÎN ASIA

Recent, compania Google a anunțat planurile pe termen lung. Așa că board-ul Google intenționează să investeacă 550 de milioane de dolari în compania chineză de comerţ electronic JD.com, în cadrul strategiei de extindere a prezenţei pe pieţele asiatice şi de îmbunătăţire a capacităţii concurenţiale în raport cu companii precum Amazon.com.

Ambele părţi vor beneficia de pe urma acestui parteneriat, în urma căruia produsele de pe site-ul JD vor fi incluse în serviciul de cumpărături online Google. Astfel, prezenţa retailerului se va extinde în afara Chinei şi Asiei de Sud-Est, ajungând să aibă o prezenţă importantă şi pe piaţa americană şi europeană.

Acordul nu va include, deocamdată, alte iniţiative majore ale Google în China, unde principalele servicii ale companiei americane sunt blocate din cauza refuzului său de a cenzura rezultatele căutărilor, aşa cum prevede legislaţia locală.

Între investitorii JD.com se află compania chineză de media socială Tencent Holdings, grupul de comerţ electronic Alibaba şi Walmart.

Google îşi intensifică investiţiile în Asia, unde dezvoltarea rapidă a clasei de mijloc şi lipsa infrastructurii în retail, sectorul financiar şi alte domenii a atras interesul unor giganţi ai internetului din SUA şi China.

Compania americană a cumpărat recent o participaţie la compania indiană de ride-hailing Go-Jek, iar surse apropiate situaţiei au declarat că Google ar mai putea investi în startup-ul de comerţ online Flipkart.

Pentru JD, înţelegerea cu Google arată o determinare în construirea unor alianţe globale, care să ajute la depăşirea celuilalt retailer important din Asia, Alibaba.

Acest parteneriat cu Google oferă multe posibilităţi de a oferi o experienţă de cumpărături superioară consumatorilor din întreaga lume”, a declarat Jianwen Liao, directorul strategic al JD.

 

 

Sursa foto: www.pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *