Lovitură pentru Dragnea! Nu mai scapă Daddy! Modificările la abuzul în serviciu, NECONSTITUȚIONALE!
Lovitură pentru Liviu Dragnea! Curtea Constituţională a României a
admis parţial sesizările formulate de preşedintele Klaus Iohannis,
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, PNL, PMP şi USR privind
modificările aduse Codului penal şi Legii pentru prevenirea,
descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie. În urmă cu două
săptămâni, Curtea Constituțională a declarat parțial neconstituțional și
Codul de Procedură Penală.
Printre cele mai controversate modificări făcute de Coaliția PSD-ALDE
se numără abuzul în serviciu. Infracţiunea nu se pedepseşte dacă
prejudiciul este până în salariul minim brut pe economie – 1.900 de lei.
În plus, se consideră abuz în serviciu dacă scopul este de a obţine
foloase materiale necuvenite pentru sine, soţ sau rude până la gradul
II. Adică, NU și pentru terți. Parlamentul a eliminat din sfera
infracţiunii de abuz în serviciu și elaborarea, emiterea sau aprobarea
actelor normative de către Parlament şi Guvern. Doar că, modificarile
făcute de PSD la abuzul in serviciu şi traficul de influenţă au fost
declarate neconstituţionale în integralitate. În concluzie, articolul
modificat cu dedicaţie pentru Liviu Dragnea a fost respins de CCR.
Judecător raportor pe Codul penal a fost Livia Stanciu, fosta preşedintă
a Curţii Surpeme. Livia Stanciu a condus completul de 5 judecători de la
Înalta Curte care l-a condamnat pe Liviu Dragnea în 2016 la 2 ani de
închisoare cu suspendare în dosarul Referendumul.
Neglijența în serviciu a fost eliminată cu totul. De asemenea,
parlamentarii au redefinit și grupul infracțional organizat. A fost
redefinită infracțiunea, în sensul că nu constituie grup infracţional
organizat grupul format ocazional în scopul comiterii imediate a uneia
sau mai multor infracţiuni şi fără a avea o continuitate.
Infracțiunea de favorizare a infractorului a fost redefinită în sensul
că nu se consideră favorizarea infractorului dacă fapta a fost săvârșită
de un afin până la gradul II și dacă este vorba de emiterea de acte
normative.
Una dintre cele mai controversate modificări este cea a redefinirii
traficului de influență.
Infracțiunea a fost redefinită în sensul că trebuie să fie vorba de
pretinderea, primirea ori acceptarea promisiunii „de bani sau alte
foloase materiale” (în forma actuală a Codului penal, era doar „de bani
sau alte foloase”), iar promisiunea de a interveni să fie urmată de
intervenția propriu-zisă (în forma actuală nu există această
condiționare).
Pentru o serie de infracțiuni de prejudiciu s-a înjumătățit pedeapsa
dacă prejudiciul este recuperat.