Măsuri simple pentru sporirea imunității copiilor

 

 

Formarea sistemului imunitar, la copil, este decisivă pentru evoluţia acestuia. Chiar dacă natura nu ne-a construit  prea rezistenţi, imunitatea poate fi dezvoltată cu ajutorul alimentaţiei echilibrate şi a unui regim de viaţă sănătos.

 

 

Bolile uşoare ne întăresc şi ne fac mai rezistenţi în faţa atacurilor ulterioare ale viruşilor. Mai mult, medicii susţin că până la vârsta de 10 ani, este normal ca un copil sa facă viroză, otită sau gripă de circa 5-8 ori. Practic, în episoadele virale se formează antircorpi iar organismul învaţă cum să lupte.

Fructele şi  legumele, bune pentru globulele albe

Fructele şi legumele sunt o sursă naturală de vitamine şi minerale, substanţe care ne ajută să ne menţinem sănătoşi. De asemenea, acestea  sunt o sursă de fitonutrienţi, substanţe ce sporesc secreţia de globule albe şi interferion – un anticorp care ne ajută să luptăm cu viruşii.

De câte  ore de somn avem nevoie

La fel de important este şi somnul. Dacă un bebeluş trebuie să doarmă  12-15 ore pe zi, un preşcolar sau un şcolar au nevoie de 8-10 ore de somn pe noapte. Ideal ar fi, în cazul copiilor, să existe şi somnul de prânz, însă nu toţi au acest obicei. În acest caz, copiii care nu dorm la prânz trebuie culcaţi seara cu una-două mai devreme decât dacă ar fi dormit. De asemenea, indieferent de anotimp, copilul trebuie scos afară, în aer liber.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.