Ministerul Educației adoptă un nou set de măsuri pentru integrarea persoanelor cu dizabilități

Mai mulți reprezentanţi ai MEN au participat recent alături de ministrul Valentin Popa la discuțiile care au vizat solicitările părinţilor/tutorilor copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES).

În cadrul întâlnirii s-a realizat o informare cu privire la măsurile pe care Ministerul Educației le pregătește pentru a sprijini școlarizarea acestei categorii de persoane.

MEN, în cooperare cu alte ministere, sub coordonarea Prim-Ministrului, are în lucru un set de măsuri pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilități, aflat în stadiul aprobării și publicării în Monitorul Oficial, care conține și planurile-cadru pentru învățământul special.

MEN a încheiat protocoale cu reprezentanți ai societății civile privind creșterea calității educației copiilor/elevilor/tinerilor cu CES. În acest sens, poate fi menționat protocolul de colaborare dintre MEN și Fundația Sense Internațional România vizând copiii/elevii/tinerii cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple, semnat în data de 15.05.2018.

Ministerul Educației Naționale este preocupat de îmbunătățirea cadrului normativ și analizează posibilitatea modificării și completării Hotărârii nr. 564/2017 privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şcolarizaţi în sistemul de învăţământ preuniversitar. Luând în considerare propunerile Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități (ANPD) și ale altor organizații din domeniu, MEN a elaborat „Procedura cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficienţe de auz/tulburare de spectru autist care susțin examenele naționale: Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și examenul național de Bacalaureat – sesiunea 2018”. Procedura urmează să fie aprobată și transmisă inspectoratelor școlare județene până la data de 25.05.2018.

 

SURSA FOTO: www.ziare.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.