Ministrul Muncii a RĂBUFNIT la adresa bugetarilor indolenţi: Problema mea e de atitudine şi de a nu vrea să îmbunătăţeşti starea de fapt

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, consideră că pensionarii sunt trataţi cu aroganţă şi cu lipsă de respect de angajaţii Caselor de Pensii şi dă asigurări că va încerca să găsească în cel mai scurt timp soluţii pentru a li se asigura servicii de calitate şi pentru a se reduce termenul de procesare a dosarelor de pensii cât mai aproape de cel prevăzut de lege, respectiv 45 de zile.

Ministrul Muncii a făcut aceste declaraţii la scurt timp după finalizarea unui vizite efectuate la Casa de Pensii a Sectorului 6 Bucureşti, după ce a primit mai multe sesizări de la pensionari privind întârzieri în calculul pensiilor.

„Am primit semnale că sunt întârzieri în calculul pensiilor. Legea prevede foarte clar un termen de 45 de zile de la înregistrarea dosarului până la emiterea deciziei şi până la efectuarea plăţii, dar aceste 45 de zile sunt cu mult depăşite. Problema este că pensionarului nu i se explică de ce apar aceste întârzieri şi nici nu are o siguranţă cu privire la termenul maxim în care i se va răspunde şi i se va procesa dosarul respectiv şi i se va calcula şi efectua plata pensiei respective. Oamenilor nu li se explică de ce există aceste întârzieri, în multe situaţii sunt trataţi cu aroganţă, în sensul în care oamenii nu primesc alt răspuns decât ‘Dacă nu vă convine să ne daţi în judecată!’, ceea ce denotă o atitudine arogantă şi implicit o lipsă de respect faţă de om”, a declarat Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii a acuzat că modul de lucru în Casele de Pensii este orientat spre proceduri şi nu pe eficienţă.

„Angajaţii de la Casa de Pensii s-au încurcat în tot felul de explicaţii, o parte din explicaţii se confirmă, şi anume că avem în sistem o problemă de capacitate redusă, de personal insuficient în zona de procesare a acestor dosare, dar e foarte clar că a intervenit un mod de lucru care nu e axat pe eficienţă, ci pe formalism, pe proceduri, să respectăm procedura. Avem nenumărate structuri care se verifică între ele şi, în final, la Casa de Pensii Naţională există cineva care mai verifică o dată şi care bagă datele în sistem. Sunt oameni care stau 3-4-5 luni şi care nu primesc nu numai răspuns, dar care nu primesc efectiv pensia la care au dreptul. Sunt oameni care au dreptul la pensie de handicap şi stau fără venit, urmează iarna, au facturi, cheltuieli de întreţinere de plătit şi nu au un orizont cu privire la când se termină totuşi acest proces”, a subliniat Violeta Alexandru.

Aceasta s-a declarat dezamăgită de atitudinea angajaţilor din sistemul de pensii şi s-a angajat să simplifice procedurile. „În primul rând, vreau să simplific aceste proceduri. Ele sunt în acest moment alambicate şi parcă sunt gândite să se ocupe şapte oameni şi să nu răspundă niciunul. Aş vrea să simplific procesul fără să pun în pericol procedura de verificare. (…) Încă mai avem maşini care duc documente în arhivă, când suntem în era tehnologiei în care poţi să le scanezi, fără să vină o maşină care să încarce hârtii şi care le ducă în arhivă şi acolo să se aşeze pe un raft. Eu sunt dezamăgită de atitudinea oamenilor din sistem, adică ei par să nu vrea să îmbunătăţească lucrurile. Problema mea e de atitudine şi de a nu vrea să îmbunătăţeşti starea de fapt”, a susţinut ministrul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *