Monorail în Bucureşti?
Primăria Capitalei are planuri mari pentru Bucureşti. A găsit o modalitate care să permită fluidizarea traficului: implementarea unui proiect de tip monorail, ce implică 80 de tramvaie suspendate şi material rulant. Acestea vor circula pe două rute, Bucureşti-Măgurele şi spre zona de nord a Capitalei, spre Ploieşti.
Prima linie de tramvai suspendat din lume a fost inaugurată în 1901 în Wuppertal, Germania.
Primarul General spune că deja au fost făcute demersuri tehnice în acest sens, iar lucrările vor fi începute „într-o perioadă scurtă de timp”. Afirmaţiile au fost făcute marţi, 13 martie, în cadrul seminarului „Împreună pentru dezvoltare durabilă – Dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov”, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Secretariatului General al Guvernului.
Gabriela Firea a prezentat şi principalele proiecte incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) începute deja sau care urmează să fie începute, precum construirea unui nod intermodal lângă pasajul Domneşti, extinderea la patru benzi şi implementarea unei linii de tramvai rapid prin Prelungirea Ghencea până la Centură. De asemenea, Primarul General a mai spus că luna viitoare va începe construirea parcării de tip park&ride de la capătul Şoselei Pantelimon, lângă hipermarketul Cora.
Încă unul din scopurile vizate de Primărie prin proiectul tramvaielor suspendate este facilitarea accesului la Institutul de Fizică Nucleară care dezvoltă proiectul celui mai mare laser din lume – ELI-NP.
Se urmăreşte chiar şi extinderea si modernizarea Şos. Bucureşti-Măgurele, realizarea coridorului de transport rapid cu autobuzul pe ruta Măgurele – Gara de Nord.
Gabriela Firea nu a dat un termen pentru realizarea acestor proiecte şi nici cât costă acestea sau dacă există bani la bugetul local.
Referitor la tramvaiele suspendate, mai mulţi ingineri, printre care şi inginerul Ioan Ursu (implicat în construcţia Pasajului Basarab şi a metroului din Drumul Taberei) consideră că acest proiect reprezintă o utopie şi nu poate fi realizat în Bucureşti. Acesta apreciază că în loc de linii de tramvai suspendat pe mai mulţi kilometri, Primăria ar construi mai bine pasaje pe câteva sute de metri în principalele intersecţii.
Opinia inginerului Ioan Ursu este împărtăşită şi de către Ion Pârloagă, inginer la firma TIAB, implicată în extinderea Magistralei 4 de metrou, dar şi în construirea parcării de park&ride din Pantelimon. Ion Pârloagă afirmă că proiectul este nerealizabil pentu că în zona respectivă nu sunt benzi pe care să fie ridicată structura liniei de tramvai suspendat, investiţia va fi una imensă şi nici nu va rezolva problemele. Acesta consideră că mai bine s-ar investi în dezvoltarea metroului, pentru care nu sunt necesare atât de multe exproprieri şi se acordă finanţare europeană.
Sursă foto: www.nwradu.ro