Nereguli la Lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda
O porţiune a autostrăzii Sebeş – Turda, respectiv Lotul 3, cel care trebuia inaugurat pe 9 ianuarie 2018 a intrat din nou în reparaţii. Pe 26 martie s-au început lucrările de reparaţii: în zonele cu exces de bitum se frezează şi se pune din nou asfalt.
Termenul pentru efectuarea recepţiei acestui lot de autostradă a fost amânat de mai multe ori, din cauza unor neconformităţi, au explicat reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepția a fost amânată deoarece s-au constatat mai multe neconformități.
Constructorul italian a comandat şi o expertiză independentă pe secţiunile de autostradă unde au fost identificate probleme de rugozitate şi planeitate la testele efectuate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), organism tehnic al CNAIR.
În ianuarie, CNAIR a amânat cu 90 de zile recepţia lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda, din cauza excesului de bitum şi a problemelor de rugozitate şi planeitate. În replică, un reprezentant al constructorului îi acuza atunci pe şefii de la Drumuri de rea-voinţă pentru că nu vor să recepţioneze noua şosea, care ar fi gata încă de anul trecut.
Reprezentanţii CNAIR mai sunt nemulţumiţi şi de faptul că, în ceea ce privește iluminatul pe poduri, constructorul nu a montat lămpi cu led și teledetecție, așa cum prevede proiectul privind siguranța circulației, aprobat de CNAIR SA, în urmă cu 2 ani și 6 luni, ci au fost montate lămpi cu sodiu și fără telegestiune, al căror consum dublează practic factura la energia electrică.
Contractul pentru construirea lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda a fost semnat în aprilie 2014 cu Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, pentru suma de 420,5 milioane de lei (circa 80% din estimarea inițială a CNAIR de 532 milioane de lei).
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda nu este prima şosea de mare viteză construită în România de către italienii de la Tirrrena Scavi:
– în decembrie 2013 a fost finalizat lotul 1 al autostrăzii Lugoj – Deva (27,47 de kilometri – inclusiv conexiunea dintre A1 şi Centura Lugoj) după lucrări de doi ani şi jumătate;
– în decembrie 2015, a fost finalizat şi lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj (25,62 kilometri), cu şapte luni mai devreme faţă de termenul contractual;
– Tirrena Scavi a mai lucrat şi pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, secţiunea dintre Centura Bucureşti până la Moara Vlăsiei, în cadrul asocierii conduse de Impressa Pizzarotti.
Sursa foto: www.adevarul.ro