Norwegian Air vrea să ceară de la Boeing compensaţii pentru oprirea la sol a avioanelor MAX
Norwegian Air a anunţat miercuri că va cere compensaţii de la producătorul de avioane Boeing pentru încasările pierdute şi costurile suplimentare după ce a oprit la sol flota sa de aparate 737 MAX 8 în urma prăbuşirii zborului Ethiopian Airlines.
„Ne aşteptăm ca Boeing să îşi asume această factură“, a declarat Norwegian într-un comunicat prin e-mail trimis agenţiei Reuters.
Compania aeriană cu sediul la Oslo are 18 avioane de pasageri ‘MAX’ în flota sa de 163 de aeronave. Autorităţile europene de reglementare au oprit la sol marţi acest model de avion după accidentul de duminică al unui aparat similar în Etiopia, în care au murit 157 de persoane şi care a fost a doua prăbuşire a unui astfel de avion din octombrie.
Luni, directorul Boeing, Dennis Muilenburg, le-a transmis angajaţilor printr-un e-mail că este încrezător în siguranţa 737 MAX.
Norwegian a mizat foarte mult pe ‘MAX’ pentru a deveni aparatul său pentru zboruri pe distanţe scurte şi medii în următorii ani, în contextul în care transportatorul low-cost încearcă să sporească eficienţa consumului de combustibil şi reducând astfel costul zborului.
Compania aeriană îşi menţine comanda pentru mai multe avioane de acelaşi tip de la Boeing, a declarat purtătorul de cuvânt Lasse Sandaker-Nielsen.
Norwegian este de aşteptat să primească alte câteva zeci de aparate ‘MAX’ în următorii ani, ridicând numărul total la peste 70 până la sfârşitul anului 2021, potrivit unor anunţuri recente ale companiei.
Marţi, Norwegian a anulat câteva zboruri şi miercuri cel puţin treizeci de decolări, arată site-ul său, majoritatea fiind programate de pe aeroporturile din Oslo, Stockholm şi alte oraşe nordice.
Compania a declarat că vrea să minimalizeze impactul asupra pasagerilor, rezervându-le locuri cu alte zboruri şi utilizând alte tipuri de avioane din flota sa pentru a ajuta la umplerea golurilor.
Mai multe plângeri ale piloților care au zburat cu Boeing 737 MAX au ieșit la iveală
Mai mulți piloți americani care au zburat cu avioane Boeing 737 MAX 8 au înregistrat mai multe plângeri oficiale în legătură cu problemele pe care le-au întâmpinat în zbor, potrivit unei baze de date federale accesate de CNN, potrivit Digi24.ro.
Într-una dintre plângeri, căpitanul sesizează o anomalie a autopilotului, care a făcut ca avionul să intre în picaj vertical, la scurt timp după decolare. Un al doilea pilot raportează o problemă similară, cu un avin care s-a înclinat cu botul în jos, imediat ce a fost activat autopilotul, în timpul decolării. Căpitanul a reușit să remedieze problema dezactivând autopilotul și preluând controlul manual al avionului, până la destinație.
Deși datele publicate de CNN nu identifică nici numele piloților, nici compania aeriană pentru care lucrează aceștia, în SUA doar două companii aeriene au în flota lor avioane Boeing 737 MAX 8: American Airlines și Southwest Airlines.
Sesizările depuse de piloți raportează probleme asemănătoare cu ce s-a întâmplat în timpul zborului Lion Air, care s-a prăbușit în luna octombrie, în Indonezia, la câteva minute de la decolare.
Anchetatorii accidentului aviatic din Indonezia suspectează că prăbușirea avionului ar fi fost cauzată de senzorii aeronavei, care ar fi transmis informații incorecte care ar fi activat un software de zbor automatizat numit „Sistemul de mărire a caracteristicilor de manevrare” (MCAS), care a forțat botul avionului în jos.
Luni, CEO-ul companiei Ethiopian Air a declarat că pilotul avionului prăbușit duminică a contactat turnul de control, la câteva minute după decolare, și a cerut permisiunea de a reveni pe aeroport, invocând comportamentul defectuos al aeronavei în zbor. Imediat după ce turnul de control i-a acordat permisiunea, avionul a dispărut de pe radare și s-a prăbușit.