Organizatorii boicotului împotriva publicităţii pe Facebook vor să extindă protestul în Europa şi restul lumii

Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii, transmite Reuters.

Campania “Stop Hate for Profit” (opriţi ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters sâmbătă.

De la lansarea campaniei, la începutul lunii iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications şi Unilever, au anunţat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, în luna iulie.

Free Press şi Common Sense, alături de asociaţiile Color of Change şiAnti-Defamation League, au lansat campania în urma morţii lui George Floyd, un afro-american neînarmat care a murit în timp ce era reţinut de poliţia din Minneapolis.

”Următoarea frontieră este presiunea globală”, a afirmat Steyer, adăugând că această campanie speră să stimuleze autorităţile de reglementare din Europa să adopte o poziţie mai fermă împotriva Facebook.

Comisia Europeană a anunţat în iunie noi recomandări pentru companiile de tehnologie, între care Facebook, pentru ca acestea să raporteze lunar cum gestionează dezinformările legate de noul coronavirus.

Răspunzând cererilor pentru mai multe măsuri, Facebook a recunoscut duminică că mai are multe de făcut şi că se asociază cu asociaţii pentru drepturile civile şi experţi pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura.

Facebook a arătat că investiţiile în inteligenţa artificială i-au permis să descopere 90% din limbajul care răspândeşte ura înainte ca acesta să fie raportat de utilizatori.

Extinderea campaniei în afara Statelor Unite va afecta o parte mai mare din veniturile din publicitate ale Facebook, dar este improbabil să aibă un impact financiat major.

Anual, Facebook generează vânzări de publicitate de 70 de miliarde de dolari şi circa un sfert provine de la companii mari precum Unilever, iar restul veniturilor provine de la firmele mici.

Publicitatea din jurul politicilor legate de răspândirea urii au afectat percerpţia faţă de companie şi acţiunile. Vineri, acţiunile Facebook au scăzut cu 8,3% şi au redus capitalizarea de piaţă a companiei cu 56 de miliarde de dolari.

Extinderea campaniei în afara Statelor Unite demontrează nivelul de frustrare al organizaţiilor pentru justiţie socială şi companiilor care le susţin din cauza lipsei de acţiune a Facebook faţă de dezinformare şi propagarea urii, a spus Steyer.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *