Penalii Gruia Stoica și Vasile Didilă repară locomotivele CFR Călători după ce au semnat contracte de până la 60 de milioane de euro

Compania Reloc Dolj a semnat 3 contracte acord cadru în valoare de până la 60 de milioane de euro cu CFR Călători pentru reparații ale locomotivelor, potrivit anunțurilor de atribuire din SEAP (sistemul electronic de achziții publice). 

Contractele au fost încheiate în 2018 și 2019, dar abia acum, în mai 2020, au fost publicate in SEAP. Între timp, Reloc Dolj a încheiat mai multe contracte subsecvente cu CFR. De precizat că, deși a fost licitație deschisă, doar compania Reloc a depus oferte.

Ce e acordul cadru.

Potrivit specialiștilor în achiziții publice consultați de newsmaker.ro, acordul cadru e un contract de tip abonament pe o perioadă limitată, cu valoare minimă și maximă. În cadrul acestui tip de acord, autoritatea contractată încheie contracte subsecvente, ori de câte ori are nevoie, cu compania câștigătoare a acordului cadru, însă valoarea totală a contractelor subsecvente nu poate depăși maximul prevăzut de acordul cadrul. De asemenea, nu este obligatoriu să fie atinsă valoarea maximă a acordului cadru, iar dacă se atinge, pot fi încheiate acte adiționale. 

Cine e compania Reloc Dolj.

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania este deținută de acționarul majoritar Confero Dolj, cu peste 93 la sută. 

Compania Confero este deținută de Grup Feroviar Român – GFR (50%) și Grampet SA (50 %).

GFR este deținută de compania Grampet SA cu peste 90 % și de Vasile Didilă cu 9,95 %. 

Compania Grampet SA este deținută, potrivit datelor de la Registrul Comerțului, de Gruia Stoica cu 75 % și de fratele său vitreg, Vasile Didilă, cu 25 %. 

Contractele cadru semnate de Reloc Dolj cu CFR Călători

3 iulie 2018: CFR Călători semnează contractul de tip acord cadru nr. 31 pentru o perioadă de 2  ani cu valoarea minimă de 1,4 milioane de euro și valoarea maximă de 8 de milioane de euro pentru reparații la locomotivele electrice. Ultimul contract subsecvent a fost semnat pe 4 mai 2020. 

22 aprilie 2019: CFR Călători semnează contractul de tip acord cadru nr. 21 pentru o perioadă de 2 ani cu valoarea minimă 600.000 de milioane de euro și valoarea maximă de 28 de milioane de euro pentru reparații la locomotivele electrice. Ultimul contract subsecvent a fost semnat pe 28 februarie 2020. 

6 septembrie 2019: CFR Călători semnează contractul nr. 44 de tip acord cadru pentru o perioadă de 3 ani cu valoarea minimă de 1,5 milioane de euro și valoarea maximă de 25 de milioane de euro pentru reparații la locomotivele diesel-electrice. Ultimul contract subsecvent în valoare de peste 4 milioane de euro a fost semnat pe 19 martie 2020. 

Cine sunt Gruia Stoica și fratele său vitreg, Vasile Didilă.

Pe 10 aprilie 2020, Tribunalul Iași l-a condamnat pe afaceristul Gruia Stoica, patronul firmei de transport feroviar GFR, la patru ani de închisoare cu executare pentru evaziune fiscală și spălare de bani. Sentința nu este definitivă și a fost atacată cu apel.

Au mai fost condamnați fratele vitreg al acestuia, Vasile Didilă, la 3 ani și 6 luni de închisoare și tatăl lor, Vasile Răducan, la 3 ani de închisoare cu suspendare.

Toți au fost judecați pentru constituire de grup infracțional organizat, evaziune fiscală și spălare de bani cu un prejudiciu de peste 1,8 milioane de euro în dosarul privatizării companiei Transbordare Vagoane Marfă din Iași.

În februarie 2016, Gruia Stoica a fost condamnat definitiv la 2 ani și 6 luni de închisoare cu suspendare, cu un termen de supraveghere de 3 ani, pentru trafic de influență. Gruia Stoica a fost găsit vinovat că a dat o mită de 3 milioane de euro ca să obțină un contract pentru compania sa feroviară, GFR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *