Procurorii japonezi aduc noi acuzaţii de nereguli financiare împotriva Nissan şi a lui Carlos Ghosn. Consiliul de Administraţie al Renault nu a găsit dovezi împotriva lui

Procurorii din Tokyo l-au acuzat vineri pe fostul preşedinte al companiei Nissan Motor, Carlos Ghosn, de două noi abateri financiare, a anunţat avocatul său, citat de Reuters. Ghosn a fost acuzat de transferul temporar al pierderilor de investiţii personale către Nissan în 2008 şi pentru subestimarea sumelor primite drept compensaţii între 2015 şi 2017, arată o declaraţie a avocatului său, Motonari Otsuru.

Otsuru spune că solicită eliberarea pe cauţiune a lui Ghosn, care a fost arestat pe 19 noiembrie. El a fost deja acuzat că şi-a diminuat venituile raporate timp de cinci ani, până în 2015. Otsuru a anunţat, la începutul acestei săptămâni, că Ghosn ar putea fi încercerat până la procesul care ar putea începe peste circa şase luni.

Chiar dacă i-ar fi aprobată cauţiunea, Ghosn nu va fi eliberat până marţi, dat fiind că luni este sărbătoare legală, iar toate băncile vor fi închise în weekendul prelungit. Ghosn a negat acuzaţiile, marţi, în faţa instanţei. Avocaţii săi au susţinut că acţiunile lui Ghosn au fost întreprinse cu acordul membrilor board-ului Nissan.

Consiliile de Administraţie al Nissan şi Renault SA s-au întâlnit joi pentru o actualizare a situaţiei lui Ghosn, Nissan declarând că rămâne angajată în alianţa celor două companii. Soţia lui Ghosn, Carole, a cerut autorităţilor japoneze, într-un comunicat, mai multe informaţii despre starea de sănătate a soţului ei.

Consiliul de Administraţie al Renault a anunţat joi că nu s-a găsit niciun semn de fraudă, în urma auditului în care a fost verificată compensaţia acordată directorului general al companiei, Carlos Ghosn, acuzat de nereguli financiare la Tokyo, transmit AFP şi site-ul irishtimes.com.

„A fost analizată compensaţia actualilor membri ai Comitetului executiv al grupului Renault pentru anii financiari 2017 şi 2018 şi s-a ajuns la concluzia că ambele sunt în concordanţă cu legislaţia aplicabilă şi nu s-a găsit niciun semn de fraudă”, se arată într-un comunicat al Renault.

Directorii producătorului auto francez nu au dat niciun indiciu în comunicatul lor privind orice deliberări referitoare la viitorul lui Ghosn la Renault. Nissan şi Mitsubishi l-au înlocuit pe Ghosn din funcţia de preşedinte, dar Renault l-a păstrat şi a transferat temporar îndatoririle sale directorului operaţional Thierry Bolloré. Producătorul auto francez a anunţat că, în timpul investigaţiilor sale interne, nu s-au găsit dovezi privind eventuale nereguli săvârşite de Ghosn.

Joi, publicaţia franceză Liberation anunţa că Ghosn nu a mai plătit impozit pe venit în Franţa din 2012, când şi-a mutat rezidenţa fiscală în Olanda. Reprezentanţii Renault şi ai Ministerului francez al Economiei au refuzat să comenteze informaţia.

„Liderul unei companii franceze trebuie să-şi plătească impozitele în Franţa”, a declarat, luna trecută, preşedintele Emmanuel Macron.

Şi Guvernul francez, care deţine o participaţie de 15% la Renault, şi-a arătat până acum sprijinul faţă de Ghosn, apreciind că acesta trebuie să beneficieze de prezumţia de nevinovăţie.

În schimb, ministrul Transporturilor, Elisabeth Borne, a declarat săptămâna aceasta: „Evident, dacă situaţia va continua, va trebui să suportăm consecinţele”.

Separat, Consiliul de Administraţie al Renault al Nissan şi-a exprimat joi angajamentul faţă de alianţa cu Renault şi Mitsubishi, după ce directorii producătorului auto nipon s-au întâlnit pentru a discuta situaţia lui Ghosn şi modurile de a îmbunătăţi guvernanţa.

Carlos Ghosn a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro, 44 miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani, în perioada 2010 – 2015.

Arestarea lui Ghosn a şocat industria auto mondială, în condiţiile în care acesta este recunoscut drept cel care a salvat Nissan de la faliment şi a transformat alianţa Renault-Nissan în cel mai mare producător auto mondial.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *