Rafila avertizează că învăţământul online prelungit îi  va  face  pe  copii  incapabili de  integrare socială

Reprezentantul  României  la OMS,  prof. dr.  Alexandru Rafila,  a  declarat,  joi, că învăţământul online prelungit îi poate afecta pe copii și  le  poate  diminua  capacitatea  de integrare socială.

Specialistul  recomandă  ca,  în coida  epidemiei de COVID,  școală să se  desfășoare  în sistemul clasic. Mai  mult,  prof. dr.   Rafila spune  că   majoritatea copiilor  pot face forme uşoare ale bolii sau pot fi asimptomatici şi că este foarte important să se întoarcă la şcoala clasică pentru că învăţământul prelungit în mediul online le poate afecta comportamentul pe viitor, potrivit  mediafax.ro.

În schimb, situaţia este mai complicată în cazul copiilor care au şi alte tipuri de afecţiuni, precum diabetul. Ei ar trebui să facă ore online, spune Rafila, pentru că infectarea cu SARS COV 2 poate duce la complicaţii severe.

„Lucrurile trebuie făcute astfel încât să se evite. Îndepărtarea de şcoală timp îndelungat poate să ducă la modificări comportamentale, poate să diminueze capacitatea de integrare socială a acestor copii atunci când vor creşte. Şcoala este locul în care copiii îşi formează personalitatea, nu dobândesc doar cunoştinţe. Boala se poate transmite în mediul şcolar dar copiii fac forme uşoare ale bolii, sau fac forme pe care le numim inaparente, adică sunt asimptomatici, şi atunci grija cea mare trebuie acordată copiilor din categorii speciale, care au anumite afecţiuni, sau cadrelor didactice care au anumite boli cronice. Şcoala online trebuie să fie complementară activităţilor de şcoală clasică, ce presupune interacţiunea între copii, interacţiunea acestora cu educatorii lor, cu învăţătorii sau cu profesorii”, a declarat Rafila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *