România la mișto: Trenurile care vin din Ucraina trebuie să treacă pe partea românească pe sub cabluri care sunt ridicate cu prăjina

Ucrainenii au deschis miercuri, 22 februarie, o cale ferată la granița cu România, iar primul tren a trecut granița și a ajuns în gara de la Sighet, județul Maramureș.
Trenul ucrainean a fost blocat, după intrarea în România, de cablurile electrice prea joase uitate de feroviari în dreptul unei treceri la nivel cu un drum. Pentru a rezolva situaţia, muncitorii au găsit o soluţie rapidă. Au folosit o prăjină pentru a ține ridicate firele, cât timp trenul a trecut pe sub ele.
Este primul tren ucrainean care circulă, după 16 ani, pe ruta Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației.
”Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat.
Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma a comentat situația pe pagina sa de Facebook.
”Păcală Grindeanu lovește din nou: ucrainenii au deschis ieri încă o cale ferată la granița cu România, însă trenul lor s-a blocat la noi în cablurile de electricitate.
Anul trecut, vecinii noștri au reconstruit în plin război o linie de cale ferată de 20km în doar 2 luni, dar au mai așteptat încă 4 luni după România să curețe bălăriile de pe partea noastră ca să o poată inaugura.
Între timp, ucrainenii n-au stat cu mâinile în sân și au mai reparat o linie ce intră în România, în județul Maramureș, aproape de Sighetu Marmației.
Ca și în 2022, tot ei au pus la bătaie și trenul. Și, ca în 2022, pe noi tot nepregătiți ne-au prins. La o trecere la nivel, trenul s-a blocat în cablurile de electricitate aeriene aflate prea jos. A reușit să treacă doar după ce un angajat feroviar le-a ridicat cu un băț. O scenă demnă de Caragiale.
Este inadmisibil ca o țară membră UE, aflată într-un context economic și strategic net favorabil, să se împiedică în asemenea hal la fiecare proiect de interconectare cu un stat lovit de război și de o criză economică majoră, dar care, în schimb, gestionează ireproșabil aceste proiecte.
Într-un stat condus de politicieni responsabili, conducerea CFR era trimisă la plimbare încă de la eșecul de anul trecut. Însă, la noi, Sorin Grindeanu l-a răsplătit cu o nouă prelungire de mandat pe directorul CFR Ion Simu, acela