Seniorii distribuie mai multe știri false decât tinerii pe rețelele soaciale

Dacă tinerii tind să părăsească Facebook-ul pentru Instagram sau Snapchat, tot mai mulți seniori își deschid conturi pe rețelele sociale. Dar ei nu le folosesc mereu cu înțelepciune.

Cine distribuie cele mai informații false pe Internet? Pentru a afla aceast lucru, cercetătorii de la universitățile din Princeton și New York, din SUA, au analizat share-urile de pe Facebook, din timpul campaniei prezidențiale din 2016 din Statele Unite, a aproximativ 1 200 de persoane reprezentative în rândul populației care au acceptat să împărtășescă datele după încheierea alegerilor.

Concluziile au fost publicate în revista Science Advances, pe 9 ianuarie, și arată că în acel an electoral, populația de peste 65 de ani din Statele Unite a distribuit pe rețelele sociale de 7 ori mai multe știri false decât tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 29 ani.

Cercetătorii au urmărit share-urile de pe aproape 500 de site-uri cunoscute pentru distribuirea de formații false și au constatat că, în general, utilizatorii de Internet au distribuit puține știri false prietenilor lor (doar 8,5% din populația studiată). Dar majoritatea celor care au făcut-o erau în vârstă. „Este posibil ca un întreg grup de americani, de peste 60 de ani, să nu aibă abilitățile media digitale necesare pentru a determina credibilitatea articolelor pe care le întâlnesc online“, explică cercetătorii.

„Acesta nu este un rezultat surprinzător”, spune Ioana Manolescu, director de cercetare la Inria (Institutul Național de Cercetare digitală), de la centrul Saclay (Essonne). „Există o credulitate mai mare a vârstnicilor. Toți avem oameni mai în vârstă din jurul nostru care distribuie informații de necrezut și false, fără a le verifica”.

Cercetatorii propun să se facă eforturi suplimentare în ceea ce privește educarea generațiilor mai în vârstă în folosirea mediului digital. Oamenii de peste 60 de ani au mai multe dificultăți decât cei mai tineri în a determina ce este adevărat de ce este fals în mediul digital.

Potrivit Ioanei Manolescu, „generația Mileniarilor“, cei născuți în plină epocă a Internetului , pare să nu aibă încredere în nimic și sunt mai conștienți decât bătrânii că sunt „clienții“ Google când utilizează serviciile gigantului digital, în aparență gratuit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *