Signal, aplicația care vrea să înlocuiască WhatsApp, are probleme

Signal crește în popularitate de o la o zi la alta, pe fondul discuțiilor legate de protejarea datelor personale

Signal, aplicație de comunicare și mesagerie cu nivel înalt de encriptare, a anunțat vineri că are „probleme tehnice”, deoarce încearcă să acomodeze un număr mare de utilizatori noi.

Conform BBC, unii utilizatori ai aplicației au semnalat probleme tehnice pentru mai multe ore atât cu aplicația de mobil, cât și cea pentru computere.

Signal trece printr-o creștere fără precedent a numărului de utilizatori, pe fondul anunțurilor făcute de proprietarii mult mai popularului WhatsApp. Aceștia din urmă au făcut o serie de anunțuri cu privire la noile politici de confidențialitate.

Pe Twitter, Signal a afirmat că a adăugat servere „într-un ritm record” și că lucra la restaurarea serviciului.

„Milioane și milioane de noi utilizatori trimit mesajul potrivit căruia confidențialitatea contează”, a scris compania într-un mesaj.

Signal is experiencing technical difficulties. We are working hard to restore service as quickly as possible.

— Signal (@signalapp) January 15, 2021

WhatsApp le-a spus celor două miliarde de utilizatori că trebuie să permită aplicației să partajeze datele cu compania mamă Facebook dacă doresc să continue să folosească aplicația. Aceasta nu se aplică utilizatorilor din Regatul Unit și Europa – însă notificarea a fost trimisă tuturor.

WhatsApp a subliniat că practica sa de partajare a datelor cu Facebook nu era ceva nou, și că nu era extinsă. A precizat că a existat „confuzie” în privința mesajelor sale, care inițial acordau un răgaz oamenilor până pe 8 februarie pentru a accepta termenii actualizați sau să se oprească din a folosi serviciul.

WhatsApp a prelungit data la 15 mai, spunând că va folosi această perioadă pentru a clarifica dezinformările.

„Nu putem vedea mesajele private sau să ascultăm apelurile și nici Facebook nu poate”, a precizat WhatsApp într-o postare pe blogul său.
WhatsApp a declarat că datele pe care le împarte de la utilizatori din afara UE și Regatului Unit nu includ mesaje, grupuri sau registre de apeluri.

Însă, include:

– numărul de telefon și alte informații oferite la înregistrare (precum numele);

– informații despre telefonul utilizatorului, inclusiv producător, model și compania de telefonie;

– adresa de IP, care indică locația conexiunii la internet a utilizatorului;

– orice plată sau tranzacție financiar făcut prin WhatsApp.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *