Sindicatele europene, îngrijorate de perspectiva locurilor de muncă, din cauza fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler
Sindicatele europene au cerut PSA, proprietarul Peugeot, şi Fiat Chrysler să evite concedierile şi închiderea unor fabrici, în condiţiile în care cei doi producători de automobile negociază o fuziune care ar crea al patrulea mare constructor auto la nivel mondial, într-un acord de 50 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
IG Metall, cel mai mare sindicat din Germania în funcţie de numărul de membri, a anunţat că va încerca să păstreze autonomia Opel, divizia germană a grupului francez PSA.
Cele două grupuri au anunţat că nu vor fi închise fabrici şi că regulile actuale exclud efectuarea unor concedieri forţate la Opel, companie cumpărată de PSA acum doi ani, până la jumătatea anului 2023.
Dar analiştii se aşteaptă ca fabricile companiei din Europa, care se întind din Portugalia până în Marea Britanie, să fie în centrul atenţiei, pentru că au branduri care se suprapun şi fabrici care lucrează sub capacitate.
Fabricile FCA cu capacitate excedentară din Italia au circa 58.000 de angajaţi, reprezentând peste 25% din forţa de muncă totală a grupului italo-american.
Unul dintre principalele atuuri ale acordului este reprezentat de economii de costuri anuale de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde dolari) într-o perioadă în care industria auto se confruntă cu costuri în creştere, provocate de investiţiile în automobile electrice şi ţinte mai stricte referitoare la reducerea emisiilor poluante, în timp ce cererea la nivel global este în scădere.
Asigurarea sprijinului sindicatelor europene are o importanţă majoră pentru compania care ar rezulta din fuziune, care va avea peste 400.000 de angajaţi şi ar gestiona fabrici la nivel global.