SUA, prezidențialele din 2020. Facebook ia noi măsuri pentru a combate dezinformarea

Facebook a anunţat noi măsuri pentru combaterea dezinformării, în perspectiva alegerilor prezidenţiale americane care vor avea loc în noiembrie 2020, în aceeaşi zi în care a dezvăluit eliminarea unei reţele de conturi ruseşti pe Instagram care aveau ca ţintă alegători americani, transmite Reuters.

Compania a anunţat că va creşte transparenţa prin măsuri precum afişarea mai multor informaţii despre deţinătorul unei pagini pe Facebook şi va eticheta mai vizibil conţinutul marcat ca fiind fals de către controlori independenţi.

Facebook a fost criticată în ultimele săptămâni din cauza politicii de a excepta de la verificări reclamele politicienilor, provocând nemulţumirea candidaţilor prezidenţiali democraţi Joe Biden şi Elizabeth Warren.

Săptămâna trecută, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat această politică, afirmând că media socială a creat moduri de exprimare transformatoare, care nu trebui închise.

În aceeaşi zi, campania Biden a cerut eliminarea unei reclame aparţinând uni comitet de acţiune politică, nu unui politician, care ar conţine afirmaţii false despre fostul vicepreşedinte american. Katie Harbath, director pentru politici globale în domeniul alegerilor la Facebook, a spus că dacă reclama, în prezent inactivă, va rula din nou, va fi trimisă la terţe părţi pentru verificare.

Luni, Facebook a anunţat că va pune pune în practică un plan de a interzice reclamele care îi încurajează americani să nu voteze. Zuckerberg a declarat reporterilor la o teleconferinţă că interdicţia referitoare la dezinformarea alegătorilor se va aplica şi reclamelor politicienilor.

Compania vaa începe să eticheteze presa controlată de stat pe pagina sa şi în biblioteca de reclame a site-ului. Într-o postare pe blog, Facebook a anunţat că va extinde această etichetare şi la anumite postări de pe Facebook şi Instagram.

Facebook, Twitter şi YouTube, serviciul de streaming video al Google, au atras atenţia recent, după ce au afişat reclame ale presei chineze de stat care critică protestatarii din Hong Kong.

În această lună, comisia din Senat care investighează amestecul Rusiei în alegerile prezidenţiale americane din 2016 a afirmat că cel mai cunoscut instrument de propagandă al Kremlinului şi-a intensificat activitatea pe reţelele de socializare după votul respectiv.

”Concluzia este că alegerile s-au schimbat semnificativ începând din 2016, iar Facebook s-a schimbat la rândul ei”, a afirmat luni Zuckerberg.

”Ne confruntăm tot mai mult cu atacuri sofisticate din partea unor state precum Rusia, Iran şi China, dar am încredere că suntem mai pregătiţi”, arătat Zuckerberg.

Facebook va introduce şi un nou instrument de monitorizare a cheltuielilor unui candidat prrezidenţial pentru reclamele politice, în cadrul eforturilor companiei de a face biblioteca sa mai uşor de utilizat, a spus şeful companiei.

Facebook a lansat în 2018 o bibliotecă online de reclame politice, dar baza de date a fost criticată de cercetători ca fiind prost administrată, nereuşind să ofere informaţii referitoare la publicitatea ţintită.

Compania intenţionează să îmbunătăţească protejarea conturilor de pe Facebook şi Instagram ale candidaţilor, oficialilor aleşi şi ale echipelor lor, prin intermediul unui program numit Facebook Protect. Participanţii la program vor trebui să se autentifice cu doi factori, iar conturile lor vor fi monitorizare pentru eventuale semne ale unor atacuri cibernetice.

Conducerea Facebook a anunţat luni că a blocat 4 operaţiuni de manipulare a opiniei publice realizate de grupări ce se prezentau drept utilizatori ai reţelei sociale, susţinute de entităţi statale din Iran şi Rusia, informează AFP şi dpa.

Compania californiană a afirmat că sute de conturi Facebook şi Instagram, gestionate în cadrul acestor campanii de manipulare, aveau drept ţintă utilizatori ai internetului din diferite părţi ale lumii, printre care Statele Unite, Africa de Nord şi America Latină.

„Aceste campanii au creat reţele de conturi pentru a induce în eroare alte conturi în privinţa activităţii şi identităţii lor. Am transmis concluziile noastre poliţiei, legiuitorilor şi partenerilor noştri industriali”, a declarat Nathaniel Gleicher, responsabil de securitatea cibernetică.

„Am pus capăt acestor campanii ca urmare a atitudinii lor înşelătoare, nu din cauza conţinutului pe care îl făceau public”, a precizat angajatul Facebook în cadrul unei conferinţe telefonice.

Gigantul tehnologic a detectat aceste operaţiuni în cadrul acţiunilor sale aflate în curs de desfăşurare, care vizează asigurarea integrităţii alegerilor prezidenţiale ce vor fi organizate în SUA în 2020.

Trei dintre campanii erau orchestrate din Iran, iar a patra din Rusia. Au fost înlăturate 93 de conturi, 17 pagini şi 4 conturi de Instagram cu „comportament coordonat neautentic” provenind din Iran şi care avea drept ţintă principală SUA.

Cea susţinută de grupări ruseşti publica postări prin intermediul unor conturi false, menite să reprezinte curente politice diferite, care abordau subiecte precum „alegerile americane, probleme legate de mediu, tensiuni rasiste, problematica LGBT, ideile confederaţilor, conservatorismul şi liberalismul”,a precizat Gleicher.

Unele din postările campaniilor provenind din Rusia avea linkuri către Agenţia de Cercetare a Internetului, descrisă adesea ca fiind „o ferma de trolli rusească”.

Aproximativ 246.000 de conturi, 60% dintre acestea din SUA, au dat „follow” unuia sau mai multor conturi false din Rusia care au publicat postări pro şi contra în cazul unor subiecte controversate şi au menţinut conturi în statele cheie (swing states) ale federaţiei americane.

Pe măsură ce se apropie scrutinul prezidenţial de anul viitor, Facebook urmăreşte să întărească lupta de combatere a încercărilor de manipulare pe diferitele sale platforme.

Patronul şi cofondatorul reţelei sociale, Mark Zuckerberg, a anunţat luni că Facebook este în prezent mai bine pregătit pentru a face faţă unor atacuri puse la cale de entităţi statale.

Începând de luna viitoare, Facebook prevede să îşi informeze utilizatorii în legătură cu mesajele ce provin din mass-media de stat.

Facebook a fost aspru criticat pentru că nu a blocat campanii de manipulare în timpul unor alegeri importante care au avut loc în 2016, inclusiv a scrutinului prezidenţial din SUA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *