UE verifică modul în care Amazon se foloseşte de datele comercianţilor care îşi vând produsele pe site-ul companiei

Autorităţile de reglementare europene verifică dacă retailerul online Amazob foloseşte datele comercianţilor într-un mod în care restricţionează concurenţa, a declarat miercuri comisarul pentru concurenţă, Margrethe Vestager, transmite Reuters.

Vestager a făcut acest anunţ într-o perioadă în care au loc solicitări pentru un control mai strict al Amazon din partea autorităţilor de reglementare şi chiar să fie divizat grupul,pentru că este prea mare.

Comisarul a spus că problema este legată de faptul că Amazon găzduieşte comercianţi pe site-ul său şi în acelaşi timp concurează cu aceiaşi retaileri prin utilizarea datelor lor pentru vânzările proprii ale companiei.

”Strângem informaţii în această chestiune şi am trimis un număr mare de chestionare participanţilor din piaţă, pentru a înţelege complet această problemă. Este foarte devreme şi nu am deschis un caz oficial. Încercăm să ne asigurăm că obţinem o imagine completă”, a declarat Vestager într-o conferinţă de presă.

Reprezentanţii Amazon au refuzat să comenteze. Jumătate din totalul articolelor comercializate pe site-ul Amazon la nivel global provin de la companii mici şi mijlocii. Anul trecut, comercianţi terţi din Marea Britanie au vândut produse în valoare de 2,3 miliarde de lire sterline (3,03 miliarde de dolari) în afara ţării, iar cei germani au comercializat bunuri de 2,1 miliarde de euro (2,45 miliarde dolari) în afara Germaniei.

Vestager are dreptul să amendeze companiile cu până la 10% din cifra lor de afaceri la nivel global, pentru încălcarea legislaţiei antitrust.

Amazon ar putea lansa 3.000 de magazine fără casieri până în 2021

Gigantul american Amazon plănuieşte să lanseze treptat pe parcursul următorilor trei ani până la 3.000 de magazine de tip AmazonGo, în care nu există un sistem tradiţional de plată la casă.

Conform Bloomberg, care citează surse anonime din cadrul companiei, până la finele anului Amazon va lansa deja 10 magazine fără casieri. Alte 50 de magazine AmazonGo ar urma să fie deschise anul viitor, urmând ca până în 2021 numărul acestora să ajungă la 3.000.

Magazinele fără casier se bazează pe senzori şi pe alte tehnologii de automatizare, precum „computer vision”, pentru a recunoaşte automat produsele cumpărate şi a elimina nevoia scanării acestora la casă.

Cumpărătorul foloseşte o aplicaţie specială cu care scanează un cod la intrarea în magazin. Apoi îşi alege singur produsele, iar la ieşire îi este prezentată factura generată pe baza tehnologiilor de recunoaştere a produselor.

Şeful companiei, Jeff Bezos, vede în magazinele fără casieri cea mai bună cale de a-şi extinde prezenţa în zona magazinelor tradiţionale de cumpărături, acolo unde se cheltuiesc încă mai mulţi bani comparativ cu magazinele online.

Amazon a inaugurat primul magazin fără casieri în 2016, în Seattle. Alte două magazine de acelaşi tip au mai fost lansate de atunci, unul tot în Seattle, iar celălalt în Chicago.

Provocarea din acest punct de vedere pentru Amazon o reprezintă costurile mari pe care deschiderea unui astfel de magazin o presupune. Doar echipamentele necesare din primul magazin lansat în Seattle au costat peste 1 miliard de dolari.

De aceea, pentru a reduce costul iniţial de construcţie a unui magazin de tip AmazonGo, gigantul american se concentrează, cel puţin iniţial, pe produse similare, care necesită mai puţine echipamente pentru a fi recunoscute automat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *