Un proiect de lege vrea, în supermarketuri, case de marcat fără produse nesănătoase în rafturi, dedicate familiilor cu copii

Un grup de parlamentari a depus la Senat un proiect de lege potrivit căruia se dorește înființarea în fiecare supermarket a unei case de marcat dedicate familiilor cu copii minori, fără rafturi cu dulciuri și alimente nesănătoase. Propunerea legislativă pentru completarea art.4 din Ordonanţa Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă a fost inițiată de mai mulți parlamentari din UDMR, Pro-România și un deputat USR.

„Prezenta inițiativă legislativă are drept scop crearea cadrului legal pentru existența acelor case de marcat în incinta supermagazinelor sau hipermagazinelor, dedicate numai familiilor, fără dulciuri și fără alimente nesănătoase expuse. Aceste case de marcat vor fi folosite doar de către acele familii care au copii minori. Propunerea legislativă este menită să protejeze copiii împotriva dulciurilor și a celorlalte alimente care nu sunt indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor, fiind afișate pe rafturile de pe lângă casele de marcat, evitând astfel situațiile în care copiii vor să li se cumpere astfel de produse de către părinți sau aparținători”, potrivit expunerii de motive a proiectului legislativ.

Inițiatorii susțin că România se află pe locul al doilea în Europa la obezitate infantilă, iar procentul copiilor cu diabet de tip II este în creștere alarmantă.

Parlamentarii propun completarea legii astfel: „casă de marcat prioritară pentru familii din supermagazine/hipermagazine-casă de marcat dedicată doar familiilor însoțite de copil/copii minori, amplasată la ieșirea din magazin, la care este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentației sănătoase și care nu sunt recomandate preșcolarilor, școlarilor, copiilor și adolescenților conform Ordinului nr. 1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preșcolarilor și școlarilor și a principiilor care stau la baza unei alimentații sănătoase pentru copii și adolescenți: în fiecare supermagazin/hipermagazin trebuie să existe cel puțin o astfel de casă de marcat”.

Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, ca primă Cameră sesizată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *