Volkswagen renunţă definitiv la motoarele diesel şi pe benzină şi trece pe electrice

Cel mai mare producător de automobile din lume, Volkswagen AG, puternic afectat de scandalul Dieselgate, a anunţat că va renunţa în totalitate la fabricarea maşinilor cu combustie internă, anunţând şi data la care va lansa ultima generaţie de automobile pe benzină şi motorină.

Volkswagen AG se aşteaptă ca epoca maşinilor cu combustie internă să se stingă, începând cu anul 2026, când va lansa ultima generaţie de automobile pe benzină şi motorină, informează Bloomberg.

Producătorii auto tradiţionali se află sub o presiune din ce în ce mai mare din partea autorităţilor de reglementare pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon pentru a combate schimbările climatice, determinând Volkswagen să efectueze o trecere radicală la vehiculele electrice.

„Colegii noştri lucrează la ultima platformă pentru vehiculele care nu sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2”, a declarat Michael Jost, şef de strategie pentru brandul Volkswagen, la o conferinţă a industriei din apropierea sediului companiei din Wolfsburg, Germania. „Eliminăm treptat motoarele cu combustie la minimul absolut.”

Cel mai mare producător de automobile din lume a început să introducă primul val de maşini electrice, inclusiv Porsche Taycan care va apărea anul viitor. Compania alocă 50 de miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru introducerea autovehiculelor electrice.

VW intenţionează să lanseze versiuni complet sau parţiale electrice în întreaga sa gama de peste 300 de autoturisme, autoutilitare, camioane şi motociclete, până în 2030.

VW va continua să-şi modifice tehnologia pentru motoarele cu combustie după ce noua platformă va fi introdusă, în următorul deceniu. După 2050, ar putea exista în continuare unele modele de benzină şi motorină în regiunile în care infrastructura de încărcare electrică nu este suficientă, potrivit lui Jost.

Program de austeritate

Șeful Volkswagen, Herbert Diess, luptă pe toate fronturile: scandalul diesel este departe de a se fi terminat, trecerea la electromobilitate este tot mai presant, iar președintele american Donald Trump amenință cu impunere de tarife punitive exporturilor europene de automobile. Acest lucru impune, prin urmare, un program cuprinzător de austeritate , spune Diess.

Până în 2023, acest program ar urma să aducă VW circa 6 miliarde de euro potrivit informațiior Handelsblatt, obținute din interiorul grupului. Aproximativ trei miliarde de euro ar trebui să provină din economii, iar cealaltă jumătate să se realizeze prin creșterea prețurilor de vânzare.

Marja de câștig va ajunge astfel la 6% de la 4% cât e în prezent. Diess și-a impus ca acest obiectiv să fie atins până în 2025, aceste schimbări urmând să fie anunțate joi, de mâna dreaptă a CEO-ului VW, Ralf Brandstätter, în cadrul unei conferințe de presă.

VW nu a dorit să facă în prealabil comentarii pe marginea acestui subiect.

Grupul câștigă circa o treime din cifra de afaceri anuală de 230 miliarde de euro doar de pe urma mărcii de bază- VW. Grupul auto deține 12 mărci auto, iar de ani de zile încearcă să crească rentabilitatea mărcii VW, considerată sub potențial din acest punct de vedere. Mai mult, dată cu scandalul privind emisiile falsificate, situația VW s-a îngrunat, compania trebuind să achite peste 25 de miliarde de euro.

În ultimul an, profitul operațional a fost de 3,3 miliarde de euro, iar rentabilitatea a fost de 4,1%. Pentru CEO-ul Herbert Diess această cifră este mult prea mică. „Presiunea asupra VW și a industriei în ansamblu a crescut, așa că trebuie să fim mai rapizi”, a spus un manager reporterilor Handelsblatt.

Grupul mai are în vedere majorarea prețurilor cu aproximativ 1% în medie. De asemenea, compania speră să-și mărească veniturile prin vânzarea așa-numitelor actualizări de software.
Din cauza digitizării progresive a automobilelor, astfel de actualizări vor deveni standardul industrial, precum și smartphone-urile.

Managerul VW ar putea discuta joi și despre un punct foarte sensibil: reducerea locurilor de muncă. „O reducere suplimentară a forței de muncă este inevitabilă”, a declarat un manager de la vârful companiei producătoare. Accentul va fi pus pe reducerea funcționarilor din birouri, iar economiile aduse ar putea fi de câteva zeci de milioane de euro.

Potrivit Handelsblatt, VW va renunța -până în 2020- la aproximativ 30.000 de salariați în întreaga lume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *